Pagina's

zaterdag 24 augustus 2013

Afscheid nemen

Na ruim 25 jaar moet ik afscheid nemen van iets wat me dierbaar is. Wat een stukje van mij is geworden. Wat een onderdeel van mijn imago is. Iets brilwaar ik vaak complimenten over kreeg. Vooral van het vrouwvolk. Helaas maar waar maar mijn bril is definitief gebroken en kan niet meer hersteld worden. Enige maanden geleden heb ik er nog nieuwe glazen in laten zetten. Misschien is toen al een breuk in montuur ontstaan. Wie zal het zeggen? Naast dit droevig nieuws veel positiefs te melden. Om maar te beginnen met de gerooide nieuwe aardappelen. Ik had van Jan Jaap enige tijd wat aardappelen gekregen.Aaardappel oogst Joosje had ze netjes geplant aan de zijkant van de wilde bloementuin. En nu werden ze zorgvuldig uit  de grond gehaald en afgeborsteld. Na koken smaakten ze voortreffelijk. Dat in combinatie met spinazie uit de oven in klein schaaltje, met daarboven een ei gestold en heerlijk malse spinazie eibiefstukjes was het weer spullen op Les Cotes. Het ging er extra goed in na onze tweedaagse Tour de Dordogne. Eergisteren met camper richting Issigeac. Alvorens daar aan te komen in het wijnplaatsje Monbazillac geweest. Er staat een geweldig chateau met een bos met ruime parkeerplaatsen. Je mocht er ook met je camper overnachten. Heerlijk uitgebreid geluncht in Restaurant Vari met een voortreffelijke Bergerac wijn uit dat gebied. We gingen naar Issigeac omdat daar een optreden was van de zigeuner muziekgroep URS Karpatz. Die groep had ik in 2006 eens gezien op een dorpsplein  in Sarlat. Mijn korte videootje daarover is inmiddels al bijna 10.000 keer bekeken. Nu trad Karpatz, bestaande uit  acht mannen die altijd in het zwart gekleed zijn, in een circus tent op voor zo'n  kleine 250 aanwezigen. Het was echt een avond volop genieten van deze ras muzikanten. Stuk voor stuk blinken ze uit door zang, klarinet, cymbaal, viool etc. In ruim twee keer een uur optreden zetten ze de zaal in vuur en vlam. Een video impressie van het optreden volgt nog. Daarna hebben we met de camper op een rustige parkeerplaats cymbaalin de buurt van de circus tent gestaan. En gisteren een mooie tocht Route de Vin gereden door het Bergerac gebied. En enkele zeer mooie niet officiële camperplekken ontdekt waar we nog eens terug zullen komen. Na thuiskomst heb ik ook de windvaan geplaatst op de ‘landings’ baan van Air Pillac voor mijn Drone. Deze week bracht de postbode een pakketje van Jurgen voor Le commandant Air Pillac :).  Daarin zat een windvaan. Dus dat geschenk heeft nu een nuttige bestemming als teken van mijn aanwezigheid.

1 opmerking:

jurgen zei

leuk, dat le pitaud dan toch nog gelukt is. josje zegt net (onderweg in de auto): dan moeten we toch weer terug..... wat vervelend nou toch.