Pagina's

zaterdag 3 augustus 2013

Air Pillac

Vandaag is de vliegtuig maatschappij Air Pillac met een rechtstreekse vlucht vanaf Les Cotes gestart. Een eerste proefvlucht met de Drone is geslaagd. Het was voor mij een experiment om te vliegen met de Drone en voor Jurgen om te experimenteren met de GoPro camera. De video montage van de GoPro beelden en nu ook de beelden vanuit de Drone kunnen jullie hieronder bekijken met dank aan de maker van de film Jurgen van Slateboard. Het is weer een toppertje geworden.
Jurgen is samen met Josje hier sinds vrijdagavond. Aanvankelijk lag het in de bedoeling in de loop van de middag aan te komen. Maar ze kregen onderweg pech met hun Volvo. Een kapotte dynamo zorgde ervoor dat ze net buiten Arnac-Pompadour tot stilstaand kwamen in de brandende zon. Na inschakelen van de ANWB wegenwacht en werd hun auto na twee uur wachten weggesleept. Het benodigde onderdeel kon uiteraard niet meer geleverd worden op vrijdag. Ik heb vervolgens Josje en Jurgen met hun volledige bepakking met mijn Fiat Doblo opgehaald. En na twee keer een lange rit van 2 * 120 km over landwegen van Pillac naar Arnac Pomadour en vica versa (dank aan de Tom Tom) konden we net voor het Joop en Pierrelosbarsten van het onweer in Pillac nog een wijntje en stokbroodje kaas nuttigen. Alles uiteraard onder de toeziende blik van Pierre. Ik heb nog maar eens een foto gemaakt van Pierre en mij. Zonder mezelf ervan bewust te zijn is er wel gelijkenis tussen het aardappelhoofd van Pierre en mijn blik. De gelijkenis berust op toeval want in werkelijkheid zie ik er natuurlijk veel knapper uit :). Koren
Ik heb ook de cover foto van mijn blog maar eens aangepast. De nieuwe cover toont een bewerkt korenveld met daarop de rollen gelukkig niet verpakt in het witte landbouw plastic. Het korenveld ligt tussen Aubeterre en Riberac. De foto gemaakt door Joosje is zeer fraai van kleur en compositie en geeft precies weer hoe het landschap er nu uitziet op sommige plekken hier in de Charente.

4 opmerkingen:

Wim en Tineke Ellenbroek zei

Leuke video Joop en Jurgen!
Ik mis wel wat videoshots vanaf de drone, of kom je dan in de privacyrisico's?? :-)

Joop zei

Wim & Tienke,

Inmiddels film aaangepast met videobeelden vanuit Drone

Joop

Anoniem zei

Leuk grote jongens speelgoed.
Zorg wel voor een rustige landing.
Tia reageerde er betrekkelijk rustig op.
Doei, Marjolijn

Marthy zei

Mooie coverfoto Joop!