Pagina's

maandag 19 augustus 2013

Ik zou wel eens willen weten

In 1955 bracht Jules de Corte zijn compositie uit ‘Ik zou wel eens willen weten’. De originele vertolking door hem is ook op film vastgelegd en terug te vinden op Youtube. Klik hier voor die versie. Velen (Herman van Veen, Ruth Jacott, Daniel Lohues, Frans Halsema, Martine Bijl) hebben zijn liedje vertolkt. En in dat rijtje van bekende artiesten scharen zich nu Jasper (gitaar) en Marlieke (zang). Zij hebben op mijn verzoek een aantal coupletten van het liedje ten gehore gebracht op les Cotes. Ze speelden het bij de Bergerie, op de veranda en bij de bloementuin naast het Pierre clip landschapzwembad op de warme zondag. Ik vind de tekst van de gekozen coupletten erg mooi passen bij het landschap en de gedachten die Pierre (een beeldje uit de collectie van Jan Jaap) naar mijn idee heeft bij dit landschap. Dus het is een soort ode aan deze plek op aarde die ik mag bewonen. Door de schat aan mooie video opnamen was het moeilijk om een eerste goede selectie te maken. Maar het is gelukt. Het video materiaal is geschikt voor verschillende versies. Die andere videoclip versies komen nog wel in de loop van de komende weken. Maar hieronder het eerste resultaat. De melodie blijft lekker hangen in je hoofd is mijn ervaring.
Jasper en Marlieke zijn vanochtend vroeg vertrokken. Om 07.00 uur reden ze met hun autootje volgepakt terug richting Nederland. boodschappen smallZe hebben van hun verblijf genoten stond in hun sms gezonden 160 km voor Parijs. Ze zitten nu vol energie schreven ze. Inderdaad het was een leuke week waarvan Joosje en ik ook volop genoten hebben. Het blijft altijd gezellig om gasten op Les Cotes te hebben. Marlie's Angels (trio van Jasper, Marlieke en Max een vriend op basgitaar) willen volgend jaar wel op tournee door dit gebied. We hebben afgesproken dat ik eens op onderzoek uitga welke mogelijkheden er zijn om hier op te treden in de alom bekende dorpjes. Dus voor al uw boekingen van Marlie's Angels in Pillac en omstreken bel me :). Na hun vertrek vers stokbrood gehaald en rustig ontbeten. Boodschappen doen is een regelmatige activiteit. Het beeldje van Jan Jaap met de  bijpassend gedicht  ‘Van de molen’ van Lévi Weemoedt past daar wel bij als afsluiting van deze blog. 

4 opmerkingen:

Jurgen zei

Een pareltje!

Joop zei

Eigenlijk twee pareltjes :)!

Anoniem zei

J.B.je 2-jaar geleden aankoop blijkt een gouden greep te zijn geweest.Het kostte een paar centen,maar dan heb je ook wat:gefeliciteerd!Met plezier je blogs gelezen,wat een muzikaal koppel had je als zomergasten,mooie plaatjes,mooie mensen.Geniet nog van het restant zomer,gelukkig mooi weer in heel Europa.Groet van Neel en tot ziens.

Marthy zei

Prachtige opname van twee mooie mensen die ook nog eens heel goed het lied van Jules de Korte vertolken. Ik heb er van genoten, Joop.