Pagina's

zondag 11 augustus 2013

Verjaardag

Eergisteren was Jan Teske sr jarig en dat hebben we (Jan, Arienne en ik) gevierd. Na mijn overnachting op de camping in La Roche Canillac waar Postbodemen nog echte hurk toiletten heeft (gaat het zien, gaat het zien!) arriveerde ik rond negen uur bij hun huis. En net toen ik de handrem op de camper aantrok zwaaide de deur open. De jarige Jan sr kwam met enigszins slaperig hoofd te voorschijn. Na een gezamenlijk ontbijt was het tijd voor koffie met gebak en bijkletsen wat ons heden ten dage bezighoudt. En dat is niets niks! En daar meldde Tia en Donnade postbode zich al in haar kanarie gele autootje en overhandigde de nodige verjaardagskaarten al hangend in het raam van een half openstaande portier. De twee honden Tia en Donna hadden al weer kennis gemaakt en na wat heen en weer rennen genoten ze ook zichtbaar van de rust en ruimte. Dit keer geen vergezichten Tineke en Wim. Maar wel van de zon die af en toe doorkwam. Jan deed nog wat klusjes in het en om het huis en aan mijn camper (schroefje badkamer deur, ophangsysteem keuken kastje en scheurtje hoofdstuk buitenkant). Waarvoor mijn dank. Het werd tijd om te gaan naar de Sculptuur Biënnale in Marc la Tour . Dit dorp staat bekend om zijn beeldhouw kunstenaars. En bij binnenkomst in het dorp kon men het geratel van steenboren en de daar bijbehorende stofwolken al waarnemen. Ik vraag me of beeldhouwer wel een gezond beroep als je ziet dat men gasmaskers aan het werk is. Mexicaanse beeldhouwers stonden centraal. En over kunst(smaken) valt niet te twisten bleek wel tijdens de rondgang. Voor mij was het de gelegenheid om maar eens mijn Gopro camera te testen. Handig cameraatje in pocket formaat vooral in trek bij skiërs, mountainbikers, motoracers en andere zeer actie gerichte sporten. Beeldhouwen valt niet in die categorie van sporten. Maar zeker de moeite waard voor een test. Hieronder het resultaat.

De avond sloten we af in een lokale AProostuberge ‘Le Tacot’ in Espagnac. De hittepetit in de bediening zoals Arienne haar omschreef bracht de kaart en na de aperitiefjes hebben we genoeglijk zitten tafelen. Het was genieten van voorgerechten (sardientjes op een gevuld bladerdeegje, gerookte eende filetlapjes) en hoofdgerechten (malse gegrilde biefstuk,jan auto gebakken zeebaars). Uiteraard lekkere toetjes en een proost op Jan sr die 57 jaar jong werd. Veel jonger dan de oldtimer die we zagen staan op de weg naar La Roch Canillac Bas. Als verjaardags kadootje mocht Jan erbij poseren en even wegdromen alsof hij de eigenaar was. Ik was bij dit historisch verjaardags moment aanwezig en deed er verslag van via deze blog.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk verslag van een m.i. gezellige dag!
Welke type was de oldtimer eigenlijk?
Doei, Marjolijn


Anoniem zei

J.B.Gezellig,dat verslag van Jan's verjaardag[ik zag het gebeuren]Man,wat een mooie zomer beleven we,,geen afgewaaide dakpannen of grote hagelstenen,allen een flinke bui is wenselijk hier althans.Met plezier je wederwaardigheden gelezen,je hebt het er maar druk mee!Hier alles okee.Nog veel genoegens toegewenst,groet Nelemarie./P.S.hoor graag nog van dat plaatselijk initiatief van dat dorps-eethuis en winkeltje.Doei.