Pagina's

donderdag 15 augustus 2013

Zomergasten

Vandaag is het Maria ten Hemelvaart. Niet dat ik daar waarde aan hecht Joosje, Jasper en Marliekemaar voor de Fransen is dat weer een vrije dag. Dat is meteen te merken bij de bakker. Ik was nog net op tijd om voor mijn zomergasten Joosje, Jasper (zoon van Joosje) en Marlieke (vriendin van Jasper) een croissant en een pain chocola te bemachtigen. Verder lekker een ‘baguette ordinair’ en een ‘pain sesam’.  En twee taartjes met vruchten voor bij de koffie. Tia is vaak mijn maatje in de auto als we naar de bakker gaan. Het leven is goed op Les Cotes. Opstaan terwijl de zon net weer schijnt en uitgebreid ontbijten met de super weidse blik over het glooiend landschap. Mijn zomergasten Jasper en Marlieke Keuken Jasper Marlieke3zijn muzikale en culinaire creatievelingen. Marlieke en Jasper maakten er gisteren een culinair festijn van. Op de veranda kon je de heerlijk geuren al ontdekken terwijl zij in de keuken aan het koken waren. Uiteraard kregen ze supervisie van Tia die er volop met haar neus bovenop zat. Het voorgerecht bestond uit artichoceen artisjok van topkwaliteit. De onderkant van de blaadjes waren heerlijk zacht-stevig en van rijke smaak. Daarbij een heerlijke eigen gemaakte mayonaise om in te dippen. Het hoofdgerecht bestond uit vlees (eend fillet met pruimensaus) en vis (St Jacobs schelpen en stukjes kabeljauw). Daarbij een heerlijkemijn bord salade vol met verrassingen. Dus mijn bord was rijkelijk gevuld (zie foto). En als afronding een drijvend eiland (Ile flottante) en een nespresso. Riesling als smaakvolle vette wijn erbij. Daarna een cultureel moment in de ondergrondse kerk van Aubeterre sur Dronne. Een trio genaamd Abel bracht een scala van oude Arabische getinte liedjes ten gehore. Niet helemaal mijn stijl maar het was een belevenis om het mee te maken. En videootje hieronder van hun optreden met aan het eind een liedje voor de hond van Jan en Arienne :).

 

2 opmerkingen:

jurgen zei

Dat zijn nog eens gasten! Met (o.a.) zulke kookkunsten zou ik vragen of ze nog een weekje willen bijboeken, Joop. Leuk om te zien dat jullie genieten.

jurgen zei

Dat zijn nog eens gasten! Met (o.a.) zulke kookkunsten zou ik vragen of ze nog een weekje willen bijboeken, Joop. Leuk om te zien dat jullie genieten.