Pagina's

dinsdag 3 september 2013

Ronde van Les Côtes

Vandaag is de ronde van Les Côtes verreden. Het deelnemersveld bestond uit ondergetekende. Ik duld geen tegenstanders :). De inschrijving die Joop Helm finaluitsluitend openstond voor rode Vespa’s had geen andere kandidaten opgeleverd. Het was een bijzonder ronde omdat ik nu eens de mini camera kon uittesten op mijn mijn Vespa. Via een ingenieus zuignap systeem kon ik de camera op verschillende plekken van de Vespa monteren. Voorwaarde is dat het oppervlak schoon en vlak is. Dus de camera heb ik gebruikt aan de achter zijkant waardoor een lage camera positie bereikt kon worden. Verder op de km teller gemonteerd met camera naar mijn fanatieke coureursgezicht. En op de voorzijde van de Vespa met een midden positie naar voren en een lage positie bij het wiel. Omdat het terrein van Les Cotes verre van perfect vlak is zijn er dus veel trillingen in het beeld te zien bij vrijwel alle positie. Uiteraard hangt het af van hoe hard men rijdt. De camera gebruiken op verharde wegen zal uiteraard een veel beter beeld opleveren. Maar de effecten die men kan met deze camera op verschillende posities blijft geinig. Dus ik was weer een middagje van de straat met opnamen maken, monteren en uploaden.

Verder maakten Duitse kennissen (Martina en Michael) hier woonachtig vlakbij St Severin  me attent op het jaarlijks kamkamer muziekermuziek festival in Chalais in mei-juni. Dit jaar werd het festival voor 5de keer gehouden. Ik heb het helaas gemist. Maar volgend jaar zal ik het zeker gaan bijwonen. De website is erg indrukwekkend. Verder kun je actief vrijwilliger zijn heb ik van Martina begrepen. Dus wie weet kan ik wat betekenen tezijnertijd. Verder ijsjewil ik jullie even op de hoogte brengen van een nieuw Magnum chocolade bekerijsje. Ik zag het vanmiddag staan in Super U. Dus ik moest er wel twee meenemen. Een om te testen en de ander om een paar dagen later te eten als de test goed uitpakt. Het weer nog steeds zeer zomers rechtvaardigt ook het eten van ijs.
 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

J.B.Hoe kom je op het idee!/Het resultaat is heel geestig,ik moest er om grinniken,ga zo voort!Groet vanuit een zonnig Holland,Neel.

Anoniem zei

Speedy Gonzales is er niets bij, superleuk om te zien!

Marjolijn