Pagina's

maandag 30 september 2013

Wie van de drie?

Mijn naam is …. Dat was altijd het intro bij het tv spelletje ‘Wie van de drie?’ Het tv programma werd vanaf 1963 twintig jaar door de AVRO uitgezonden. De herkenningsmelodie van Wie van de drie?  is Caravan van Wes Montgomery Het programma begon met drie schimmen achter een gordijn. Het gordijn werd opengedaan en de drie personen stelden zich voor, steeds met dezelfde naam. Vervolgens herhaalde de spelleider de naam en gaf een toelichting over het beroep hetgeen de desbetreffende persoon uitoefende. Vervolgens namen de kandidaten onder muziekbegeleiding plaats op hun stoelen tegenover de leden van het panel. Elk van de drie panelleden had een minuut de tijd om vragen te stellen aan de kandidaten. Vervolgens moesten de panelleden raden welke van de drie personen de echte was, door een bordje met het cijfer 1, 2 of 3 te tonen. Vervolgens moest de echte kandidaat opstaan. Ook stelden daarna de andere twee kandidaten zich voor, met hun echte naam en echte beroep (vaak een totaal ander beroep dan het beroep van de te raden kandidaat). De presentator die de show het langst, 11 jaar, heeft gepresenteerd is Herman Emmink. Ik moest deze week onwillekeurig denken aan dit tv spelletje denken toen ik en foto nam van mijn wijn huisdealer. Aan jullie de taak om de echte wijndealer uit de drie foto’s te pikken. Twee van hen zijn wijndrinkers en wellicht herkenbaar vanwege een eerdere blog. De winnaar kan bij mij in Pillac een fles uit de desbetreffende doos komen ophalen :).
Mijn naam is Dominique LeGrelle. Ik ben wijnverkoper in zuid Charentes. Ik woon in St. Romain en trek van huis naar huis in mijn omgeving. Ik loop het erf op en roep ‘Is er iemand?. Daarna bied ik de wijnen aan die mijn neef produceert in het Bordeaux gebied. Ik spreek ook Nederlands al is het beperkt tot ‘goede morgen’ en ‘goede middag’ Carel wijnwijndealerPaul wijn

Geen opmerkingen: