Pagina's

zaterdag 26 oktober 2013

Joop en Pierre

Vanmiddag heerlijk genoten van het warme zonnetje dat scheen. Ondanks de voorspelling van regen hier in Pillac pakte het totaal anders uit. Dus met mijn snuffert in de zon op het terras naast het zwembad. Terwijl ik de zonkant Joop en Pierre octuitkeek stond Pierre, een van de buiten beeldjes, weer onverstoorbaar de ander kant op kijkend te mijmeren over het landschap. Althans dat stel ik me voor in gedachten. Een collega uit Noorwegen dacht dat Pierre mogelijk vanwege zijn houding op de foto de Franse manneke pis was. Ik heb hem maar even uit die droom geholpen en vertelt dat het Pierre de dichter is. Het mais  op de grote akkers achter mijn huis is nog steeds niet geoogst. Het is een prachtig gezicht ook nu het lichtbruin en wat verdord is. Toen ik vanochtend mijn baquetje ging kopen in St. Severin zag ik al verschillende auto's langs de weg van Les Cotes staan Mats Ikeamet mannen in jagers outfit. Kennelijk is het jachtseizoen weer open. En vanmiddag was er veel jankend honden geluid. Niet echt prettig om te horen. Maar het hoort nu eenmaal bij Frankrijk. En zolang de kogels niet over mijn hoofd vliegen kan ik er wel meeleven. Ik kreeg vanmiddag een foto van Mats terwijl hij met Femke en Edgar aan het shoppen was bij mijn favoriete woonhuis winkel Ikea. Misschien zat hij wel aan de Zweedse gehaktballetjes. Toevallig was ik bezig met het monteren van een opbergkast van Ikea. Dan kan ik mooi een aantal van mijn video spullen die nu wat te hooi en te gras door mijn studio liggen netjes opbergen. Ordnung muss sein!

1 opmerking:

Anoniem zei

J.B.Wintertijd ingegaan,KNMI waarschuwt voor zware windstoten.Indrukwekkende wolkenparteien zeilen over,blad vliegt horizontaal door de lucht,daar tussen door vogels,die er plezier aan beleven,lijkt het.Zondag-ochtend-blue's!De lijk-kisten zijn al duurzaam.Een crematorium verkocht de kisten,die hij achter gehouden had opnieuw terug aan een begrafenis-ondernemer,Die bracht ze weer in rekening bij een volgende klant,Frauduleuze duurzaamheid wel is waar!?Maar ik blijf hoopvol gestemd over de mensheid,Rest mij nog blad ruimen en familie-bezoek vandaag.Ruim jij gerust verder op,zonodig,groet Neel.