Pagina's

woensdag 16 oktober 2013

Knie

Nu is het zover. Nadat ruim 15 jaar geleden voor het eerst werd vastgesteld dat het kraakbeen in mijn rechterknie langzaam aan het verdwijnen was zal deze nu operatief in het Rijnland ziekenhuis vervangen worden eind November. Destijds was ik nog te jong voor een knie vervanging maar nu kan het. Operatieduur is ongeveer twee uur. En al een paar uur na de operatie moet ik aan de wandel met krukken. Men hanteert het 'rapid recovery system'. Zonder complicaties zal ik na vier dagen ziekenhuis weer losgelaten worden in de maatschappij. Gelukkig is voor mijn verlof geen toestemming nodig van minister Teeven. Omdat ik ongeveer minimaal zes weken met krukken moet lopen en mogelijk pas na 10 weken weer auto mag rijden zal ik vanaf medio November tot en met Januari 2014 in Nederland verblijven. Door het speurders werk van Joosje is het me Huisjegelukt om een mooi recent gerenoveerd zomerhuis in Hekendorp onder de rook van Oudewater te huren. Het huisje staat in de polder op de camping boerderij de Mulderije en is van alle gemakken voorzien. Althans dat laatste was nu bij een bezoek nog niet helemaal te zien. Men is in de afronding van de renovatie maar het zag er nu al mooi uit. Een grote woonkamer met hoog puntdak plafond en straks met nieuwe keuken. En vloerverwarming en ook nog radiator verwarming. Een grote badkamer en een slaapkamer op de begane grond. Op de eerste etage onder het puntdak nog een tweede slaapkamer. Wifi is aanwezig dus mijn life line naar de buitenwereld is aanwezig via email, blog, facebook etc.
Afgelopen week ben ik ook nog even bij GunnTia haard Berit in Tromsø langs geweest voor een smakelijke Noorse garnalen maaltijd. Altijd een leuke sociale bezigheid garnalen pellen, op stokbrood met mayo en peper en wit wijntje erbij. Ook Tia vermaakte zich wel door languit gestrekt voor de houtkachel te gaan liggen. Na enig tijd liep ze hijgend weg vanwege de warmte. Volgende week weer terug voor een kleine twee weken naar Pillac. Dan hoop ik dat dan door de aannemer de eind dakpannen definitief met cement vastgelegd worden. Wim zal dan ook de garage deur klaar hebben. Dan ben ik gereed voor de winterstop in Hekendorp en gaat Les Cotes even zonder mijn aanwezigheid in winterslaap.

1 opmerking:

Marthy zei

Mocht ik wat voor je kunnen doen in de tijd dat je in Hekendorp zit, laat het me weten Joop. Ik zit vlakbij. mmberends@hotmail.nl