Pagina's

donderdag 31 oktober 2013

Spektakel

Vandaag was het weer zonnig weer. Het houdt maar niet op. Dus weer lekker lang in de zon gezeten op de veranda. Toen besloten om nog eens door het gebied te rijden en vooral weggetjes Vlieghangaruitzoeken die ik nog niet gereden had. Dan lukte al snel want net buiten de aanpalende kern Le Bernou kon ik een weggetje in die leidde naar een echte vlieghangar van mijn buurman Petit. Zijn (groot)vader hebben altijd met kleine vliegtuigjes in dit gebied gevlogen. Helaas zijn (groot)vader is neergestort hier vlakbij en daarbij de eeuwigheid ingevlogen. De buurman zelf vliegt regelmatig in de zomer rond. De landingsbaan (en dus ook startbaan) is naar mijn idee niet geheel vlak. Op de hangar hangt het bordje ‘Chez Berliot’ alsof het een naam van kroeg betreft. Helaas heb ik opstijgen of dalen van het vliegtuigje nog nooit in Huiswerkelijkheid zien plaatsvinden. Staat nog op mijn verlanglijstje voor een videootje. Even verder op de weg  na de landingsbaan staat een zeer groot monumentaal huis. Het zou zo als een plaatje kunnen dienen van een etiket op een fles wijn.
De ochtend was al vroeg begonnen met het Verhuisdozenvolstouwen van mijn Fiat Doblo met een aantal verhuisdozen afkomstig uit Noorwegen. Nu na een jaar kon ik door de herinrichting van mijn videostudio weer wat oude spulletjes afvoeren naar de vuilstort hier in de buurt. Bij het opruimen kom je dan ook altijd weer dingen tegen die je ‘kwijt’ was. Zo ook de laatste oranje badeend die ik nu kon toevoegen aan de reeds twee aanwezige. Dus kwik, kwek en kwak zijn weer een compleet trio. Ze gaan overigens het Hivernagefinalzwembad niet meer in want ik heb ook hivernage gekocht. Een chemisch spulletje om het zwembad winterklaar te maken. Winterklaar zoals Koot en Bie dat destijds noemde als vrije jongens die onderhoud pleegden aan tuinen voor de winter. Wel jullie zien het was weer een spectaculair dagje :).

1 opmerking:

Anoniem zei

J.B.L0uis Bleriot[1872-1930]Frans luchtvaart-pionier,constructeur van vliegtuigen,in een waarvan hij 1909 Het Kannal overvloog.Jouw "kroegen-naam" is misschien een hommsge aan Mons. Bleriot.Waarvan acte.Groet,Neel.