Pagina's

vrijdag 18 oktober 2013

Stratenmakers

Toen ik gisteren na een bezoek aan de Knappe-Kappers in Alphen het Stratenmakerspand verliet zag ik twee stratenmakers. De een zat aan de ene kant van de straat in een uitgegraven gat en de andere aan de ander kant ook in een uitgegraven gat. Ik vond het nogal een komisch tafereel. Ieder aan een kant en aan wat draden trekken. Dus maar even vereeuwigd via de iPhone. Deze week in Nederland gebruik ik om wat zaken af te ronden (AK Fiat Doblo, pensioen-AOW aanvraag). In Frankrijk heeft Wim de garage deuren kunnen afmaken. De deuren moeten Deur buitenkantnu even "uithangen". Daarna kan hij de zaak definitief afronden en netjes maken. Nog wat rechtzagen en eventueel schaven. Daarna de tweede laag verf er overheen. En de deuren hangen nu met zowel zwarte als goudkleurige scharnieren van Semat. De nalevering van zwarte scharnieren loopt niet zo vlot. Inmiddels heb ik ook de offerte na een klein half jaar gekregen voor een automatische cover van het zwembad. Een belachelijke hoge prijs wordt gevraagd. Duidelijk deze Franse ondernemer heeft er geen trek in. Ik ga overigens voor een veel eenvoudigere en goedkopere oplossing. PuzzelVanochtend kreeg een aantal Whats appjes van Edgar inclusief een foto van Mats die al vroeg aan het puzzelen was. Mats is momenteel een kletsmajoor. Hij praat aan één stuk door. Ik kreeg ook nog een geluidstrack van Mats zeggend Opa en verder zijn vrolijke gelach. Mats roept nu ook om oma of mama als hij iets niet mag van Edgar. Slim toch.

1 opmerking:

Anoniem zei

J.B.die statenmakers zijn echte mannetjesputters.De garage-deuren,wat zijn die mooi geworden,een kei.die Wim.En dan die kleine Mats,die spant de kroon!Allemaak goed nieuws met echte "kerels""Groet,Neel.