Pagina's

dinsdag 8 oktober 2013

Terug in Tromsø

Nee niet schrikken. Ik ben niet weer definitief terug in Tromsø. Maar even voor een weekje als deelnemer aan de jaarlijkse WEFTA conferentie. Ik Tromsø sasverblijf op de negende etage van het Radisson Blue hotel. Weliswaar is de kamer wat aan de kleine kant maar het uitzicht is schitterend. Ik heb zicht op d haven en fjord en de Tromsø brug. Gisterenavond van de gelegenheid gebruik gemaakt om te eten in Sjøkanten. Mijn favoriete vis restaurant. Het ‘dagens menu’ was een zeer goede keus. Vooraf een heerlijke kreeftsoep. De garnering werd in een diepe bord gebracht en met een theekan werd de kreeft soep in het bord gegoten. Het hoofdmenu bestond uit ‘pannstekt kveite’ kveite(pan gebakte heilbot). De mooie spierwitte stevig structuur van het visvlees was superbe. Verder cantharellen erbij, rode ui, gebakken mosseltjes en rode biet. Het was ook een plaatje voor het oog. De ambiance in het restaurant is ook prima en met mooi uitzicht op de haven. Dus het was genieten en weer terug van weggeweest zijn. Maar mijn thuis is nu Pillac in Frankrijk. Maar ook in Nederland zijn. Ik zal altijd wel een soort nomade blijven. Maar leven in Frankrijk voelt wel heel goed. Het viel me ook op dat ik het Noors nog steeds redelijk goed versta. Inmiddels is in Noorwegen ook een nieuwe regering aangetreden. IJzeren Erna (Solberg), zoals haar bijnaam is, heeft het roer van de in mijn ogen sympathieke Jens Stoltenberg (Arbeiders Partij) overgenomen. Ze krijgt steun van Siv Jensen van de FfP een soort Wilders partij.

1 opmerking:

Anoniem zei

Vismaaltijd ziet er heerlijk uit! Geniet van je week in Tromsø. Nog geen sneeuw?
Groeten, Natasja