Pagina's

vrijdag 28 februari 2014

Limonade

Vandaag heb ik uitgebreid geluncht met Caro en Hans. Zij hadden mij Limonade fabriekgeattendeerd op het restaurant de Limonade fabriek in Streefkerk. Het geheel ligt op een verre steenworp afstand van Gouda. Bovenal is het leuk om daar heen te rijden omdat je dan de veerpont moet nemen. En slechts voor 1.90 Euro wordt je naar de overkant gevaren. Je moet dan wel volgens het bordje (zie foto) de aanwijzingen van de gezagvoerder opvolgen. Ik heb overigens Bordde aanwijzingen gemist moet ik eerlijk bekennen. Het restaurant ligt op een drijvend ponton in een haven die in verbinding staat met de Lek. De lampen die in het sfeervol restaurant hangen gaan soms heen en weer door de zeer lichte deining. Na onze keuze gemaakt te hebben konden we genieten van het uitzicht. Ik had gekozen voor zalm als voorgerecht. De zalm was gegaard bij 38C en was derhalve tussen rauw en gekookt. Die bereidingswijze levert een smakelijk product. Het hoofdgerecht bestond uit gegrilde grietfilet met een verfijnde kerrie mouse, blokjes van pompoen en een gegaarde boleet. Het geheel werd vergezeld van een bijpassend Bob wijn arrangement,. De eigenaresse serveerde de wijn en zo bleek had een gedegen sommelier opleiding achter de rug. De lunch werd afgesloten met een verfijnde cheese cake. Rond een uur of half vier ging mijn pontje weer heen en weer. Dus dat maar ff op video met mijn iPhone vastgelegd en daarbij mag Drs. P niet ontbreken.

Geen opmerkingen: