Pagina's

zaterdag 8 maart 2014

Avondje Le Pitaud

Rond een uur of acht wandelde ik het restaurant in Le Pitaud in Palluaud binnen. Het was er nog zeer rustig. Slechts vier gasten aan een tafel. Ik Oef florentinewerd hartelijk welkom geheten door de jonge beheerders van het restaurant. Het viel me op dat er nieuwe zeer moderne en meer comfortabele grijze stoelen stonden. De muzikant die ‘s avonds zou optreden dronk zich wat moed in aan de bar. Eenmaal gezeten werd mij uitleg gegeven over het menu van de avond. Ik koos voor een opening van ‘Oef Florentine’. Een zacht gekookt ei in een bedje van spinazie al la crème en Parmezaanse kaas. Zeer smakelijk. Ik had mijn hoofdmenu keuze laten vallen op biefstukje in wijnsaus. Ik trakteerde mijzelf op een half flesje rode Grand Cru de Bordeaux. De muzikant speelde verdienstelijk wat (blues achtige) gitaarmuziek. Rond een uur of half negen kwamen de laatste twee gasten binnen. De dame van het koppel was nogal opvallend gekleed en ietwat te jeugdig voor haar leeftijd. Van haar decolleté kreeg je hoogtevrees als je ernaar keek zoals ik het ooit eens een conferencier hoorde zeggen. Ze kreeg daardoor alle aandacht van het weinig aanwezige publiek. Na mijn dessert, chocoladetaart met saus Anglaise ben ik vertrokken tegelijk met de andere vier gasten. Het koppel bleef alleen achter en de muzikant speelde zijn volgende eenzame blues.

Geen opmerkingen: