Pagina's

vrijdag 14 maart 2014

Camper van stal en ….

er op uit. Toen ik woensdag einde ochtend  besloot om de camper uit de hangar te rijden kon ik nog niet vermoeden dat ik enkele uren later besloot om met de vertrek campercamper er maar eens op uit te trekken. Het mooie weer alsmede de goede voorspellingen voor de rest van de week deed me besluiten om richting Carcans plage te rijden. Een gebied waar ik in het verleden veel heb gekampeerd. En zo geschiedde dat ik rond vier ‘s middags het hek van Les Cotes op slot deed en met een geladen camper op pad ging. Rond 18.15 kwam ik aan op de parkeerplaats van Carcan plage. Mij was al duidelijk geworden dat in het gebied een strikt camperverblijf verbod geldt. Maar ik was nog gelukkig buiten het seizoen waarin dat verbod van kracht is. De eerste nacht heb ik de camper op de zeer stille wegmagnum achter het voetbalstadion van Carcans geplaatst. De volgende ochtend naar de bakker en boodschappen in de supermarkt. Ik zag dat daar nog steeds een van de medewerkster van ruim 25 jaar geleden werkte. En bovenal ontdekte ik in de supermarkt de Magnum after diner ijsjes. Dus die kon ik niet laten staan. Eenmaal buiten snel eentje bij de camper gegeten. Mmmmm nog steeds lekker.

plek duinEenmaal terug in Carcans plage was er keuze genoeg om te staan met de camper. En na installatie kon ik al gauw op het strand mijn badlaken spreiden en gaan liggen. Het was heerlijk zonnig en fris. Dus in wisselende samenstelling van kledij gelegen. Op het rustige strand waren wat sportvissers in actie. En natuurlijk zoals altijd surfers. Ondanks het frisse zeewater laten deze sportievelingen het niet afweten. De zee in en dan door de golven om daarna op een golf dansendstrand voeten en springend terug te gaan naar de kust. Aan het eind van de middag nog een kleine rit gemaakt naar Lacanau plage. Een veel drukkere badplaats. Maar eveneens als Carcans plage nu vrijwel uitgestorven. Het maakte daardoor een wat troosteloze indruk. De tweede nacht heb ik gestaan in Maubuisson aan het Lac de Hourtin. Je kon het water van het grote meer horen klotsen en dat werkte rustgevend om in slaap te vallen in mijn heerlijke slaapplek in de camper.

Geen opmerkingen: