Pagina's

maandag 10 maart 2014

Het terras is open

Het houdt maar niet op om mooi zonnig weer te hebben hier in Pillac. De hele week staat nog zonnig weer gepland en dan gaat het bewolkt worden. Dus ik voelde de kriebels om dan maar de buitenspullen vanuit de garage naar het terras rondom het zwembad te slepen. Nog even schoongemaakt en en toen kon alles netjes uitgestald worden. En in een mum van tijd zat het vol met allemaal mannen Vol terrasdie van de zon genoten:). Dus maar even vastgelegd en nu als cover foto van mijn blog.
Met eten zat het vandaag wat tegen. Vanochtend kon ik helaas niet over mijn verse baguette beschikken. Zoals bekend is de bakker in St. Severin altijd gesloten op maandag maar nu bleek ook de warme bakker van Montmoreau een weekje vakantie had. Ook geen vers brood in de SuperMarché. Het is wat :). Dus weer over op de crackers. Eigenlijk beter voor me vanwege de broodnodige vezels. Ook vandaag een tweede poging om met de grote grasmaaier het wat hoge gras een koppie kleiner te maken. Met veel geduld is nu een derde van het terrein achter mijn huis gemaaid. Morgen weer een stukje.
En vanavond stond ik achter het fornuis te kokkerellen. Nou ja heel gewoontjes hoor (kip, rijst, groenten en saus soja à la crème). Terwijl de rijst net begon te koken constateerde ik dat het gas uit was onder één van de pannen. Toen ik nog verder keek bleken alle pitten niet meer te branden. Conclusie was gauw getrokken. De gas voorraad in de fles was op. Helaas pindakaas. Op maandag is er geen enkel restaurant in de nabije omgeving open. Dus maar weer aan de veel vezelige crackers. En zo was het weer een gezellige dag met heel veel creativiteit met Adobe After Effects.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Morgen vast weer nieuwe crackers kopen er van uit gaande dat al die mannen zijn blijven eten!
En natuurlijk nieuw gas.

Leuke foto, daar willen we er meer van zien dus ga zo door.
Salut, Marjolijn

Anoniem zei

J.B.,na de vleselijke geneugten in Pitaud over op veel vezelrijk voedsel;tja.het verkeren[maar niet verkeerd voor de stoelgang]Grappig,je "selfies"op het terras.Dat lijkt me leuk om te maken.Gisteren hier 20gr.,vandaag 7,het blijft bij tijd en wijle afzienGroeten,Neel.