Pagina's

zondag 23 maart 2014

Toeval bestaat

Eind gisterenmiddag belde ik met restaurant Le Pitaud in Palluaud om een tafeltje voor 's avonds te reserveren. Helaas er werd niet opgenomen. Dus maar Poster alalaop de bonnefooi daar naartoe voor een maaltijd. Er was ook weer een band genaamd Alalá die optrad. Een trio die muziek uit Madagaskar bracht. Toen ik in Le Pitaud binnenkwam maakte de chef-kok eigenaar duidelijk dat ze vol zaten. Maar zijn vrouw die in bediening staat gaf aan dat ik toch wel kon eten mits ik bij hun vriend aan een tafeltje wilde gaan zitten. Zo gezegd zo gedaan. En toen bleek dat deze persoon Alain een freelance grafische designer was. Hij kende uiteraard de verschillende Adobe software programma’s maar was ook vertrouwd met het Resolume videomapping programma dat ik aangeschaft heb.Mapping1 Ik heb me juist gisteren intensief bezig gehouden met dat programma. En het was me gelukt na vele uren ploeteren een eerste videomapping tot stand te brengen op het rugvlak van een stoel en de lampenkap. Echt gaaf! Wat een toeval deze ontmoeting temeer daar bleek dat Alain al twee jaar in een camper woont en werkt. Althans dat is wat ik opmaakte uit onze conversatie in het Frans. Dus nog een punt voor gesprekstof. Het werd een gezellig eetfestijn. Het voorgerecht clafoutis van tonijn met citroen was een verrassing. Een hele zeebaars gebakken smaakte voortreffelijk als hoofdgerecht alsmede de gebakken verse groente en aardappelschijfjes met een pesto chorizo saus (mmmmm). Ook het dessert ‘Crème brûlée au caramel beurre salé’ was mmmmmm. Wat een genot om daar te eten voor slechts 25 euro (aperitief, voor-, hoofd- en nagerecht en nog een koffie). Ik heb genoten en hieronder nog een korte video bijdrage van de Alalá groep opgenomen met mijn iPhone. 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

J.B.toevallig snap ik geen mallemoer van vidiomapping,je lampenkap en stoelrug-versiering is dat een projectie of definitieve öpleuking"?Wel heel leuk om te zien.Op deze morgen ligt half west-nederland plat,wegens de NSS.wat een veiligheids maatregelen.Overigens brokkelt Geert Wilders macht hier af en is bij jou Marie Le pen in opkomst:het kan verkeren.Blijf graagje verhalen lezen,groet Neel.

Marthy zei

Joop, ook ik snap niets van al die ingewikkelde projecten van jou, maar dat geeft niet hoor, ook ik blijf je gewoon lezen. Je lekkere beschrijving van je repas begreep ik helemaal, had er graag bij gezeten.