Pagina's

woensdag 23 april 2014

Spring maar achter op!

Vanochtend met mooi weer op de e-bike langs de smalle en brede kant van de Beijerscheweg in Stolwijk-Vlist. Het is echt een stukje Hollands polder weglandschap op zijn mooist. Op mijn tocht kwam ik broedende of uitgebroede  water vogels tegen. Bij de meerkoeten familie werden drie jongen gevoed. Een fuut zwom met zijn tweekoppige kroost op de rug. Ik zag pas later op de video tijdens de montage dat er twee jongen op de rug van de fuut zaten. Aanvankelijk was er me maar één opgevallen. Een van jongen zat pal achter de nek van de ouder en met de schutkleuren bijna niet te herkennen. Het fietsen langs de smalle kant van de Beijerscheweg is echt een genot. Hier komt nauwelijks auto of vrachtverkeer voorbij. Dit in tegenstelling tot de brede kant waar sommigen ondanks de maximale toegestane snelheid van 60 km per uur er behoorlijk op los kunnen rijden. Maar het is een leuk rondje om te doen en tevens een goede training voor mijn knie. Spring maar achter op en bekijk via de video mijn e-bike rit langs de Beijerscheweg.

3 opmerkingen:

Marthy zei

Daar is ook een oud liedje van, Joop. Je gaat me concurrentie aan doen met mooie foto's van de buurtschappen van Stolwijk.

Joop zei

Ha ha je hebt me gewoon aangestoken met jouw lyrische verhalen over dit gebied.

Anoniem zei

J.B.bij mij roept het herinneringen op aan de weggetjes uit m'n jeugd,de korte Waarder ,Lange-ruige-weide,Nieuwerbrig.Het is nu op z'n mooist,dus er op uit en genieten.We boffen toch maar,groet Neel.