Pagina's

donderdag 3 april 2014

Zwieren

Vandaag een dag in Pillac met druilerig weer. Het regent gestaag. Niet echt aantrekkelijk om verder te gaan wieden. Dus een goed excuus om niet aan een klusje te beginnen waar ik toch al niet voor stond te trappelen. Een videootje inclusief weer wat Adobe effect werk van mijn schuchtere wied poging van 1 April staat hieronder.
Vandaag maar weer eens een doos tevoorschijn gehaald van de collectie blikken speelgoed. Dit keer stonden de draaimolens centraal. Ik heb er voorlopig vijf geselecteerd. Schoonmaken is een precies werkje. Het blijkt dat wattenstaafjes met wat speeksel of gedrenkt in een minimaal Zwierensopje of tissue paper goed werkt om de aanslag op de buitenkant te verwijderen. Ik verbaas me over de details op alle onderdelen. De figuurtjes die in stoeltjes zitten zien er fraai uit. Van deze vijf draaimolens zijn ook de veermechanismen nog in orde. Dus het is een vrolijke boel als alle draaimolens draaien. Dus zwieren maar! Eerdaags volgt nog wel een videootje om het in levende lijve te aanschouwen.

2 opmerkingen:

Marthy zei

Prachtig, dat blikken speelgoed, Joop. Ik heb een autootje en een opwindbaar vogeltje, maar dat haalt het niet bij jou collectie. Om jaloers op te worden.

Joop zei

Ja Marthy ik ben ook erg blij met de collectie. Het is elke keer weer een genot om naar te kijken. Nu nog plekken in huis vinden om deel dagelijks te kunnen zien.