Pagina's

maandag 26 mei 2014

Vertrokken

Vanochtend rond 08.00 richting Angoulême om Joosje op de TGV te zetten. De drie weken zijn omgevlogen en we hebben volop genoten van wat het leven hier kan bieden. Het treinkaartje voor TGV al op internet Selfie joop trein besteld en via een lokale terminal op het station laten uitprinten. Een zeer snelle handige manier. De TGV vertrok met 15 minuten vertraging. Maar er is voldoende tijd om over te stappen in Parijs. De TGV – Thalys verbinding Angoulême (vertrek 09.28) –Rotterdam (aankomst 17.00) is zeer snel. Ook als je daar nog ruim twee overstaptijd bij rekent. Daar kan je met de auto niet tegen op rijden voor wat betreft de tijd. En ook niet qua kosten zolang je alleen reist en tijdig je kaartje besteld. Maar een spiegel selfie gemaakt van de vertrekkende trein. Vervolgens heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om bij Merlin Leroi langs te gaan in Angoulême om een nieuwe deurklink te kopen voor in de blauw geverfde deur. Mats slangHelaas raakte ik verdwaald in Angoulême omdat ik geen Tom Tom bij me had. Maar na wat omzwervingen heb ik deze superwinkel toch nog gevonden. Inmiddels blijft het gestaag miezerig weer. Past wel een beetje bij zo’n vertrek. Nu weer omschakelen om me een aantal weken alleen  te vermaken op Les Cotes. Zal wel lukken. Ik kreeg gisteren ook nog een foto van Mats die de tuinslang ontdekt heeft. Brandje blussen. Kennelijk veel boekjes over de brandweer gelezen. Mats was ook naar de kapper geweest en de krullen zijn in aantocht zoals Edgar meldde.

Geen opmerkingen: