Pagina's

woensdag 7 mei 2014

Zonder stroom

Afgelopen zaterdag met camper terug na Pillac. In twee dagen via Zeeland en Belgische kust. Overnachting in Le Gris Nez op een mooie camperplek op een duintop. Mooi gebied tussen Calais en Boulogne sur Mer. Zondag Petitna lange rit in Pillac aangekomen. Maandag uitpakken, wasjes draaien en meteen weer genieten van de oase van rust.  En dan gisteren middag zaten we ineens zonder stroom. Dat komt wel eens voor als er teveel stroom van één groep getrokken wordt. Dat was nu zeker niet het geval. De hoofdschakelaar weer omzetten hielp niet. Normaliter is dat de oplossing. Op naar de buren Petit. Maar die hadden volop stroom. Meteen even gevraagd of ze misschien een deel van mijn grasveld konden maaien. Ik kwam niet met mijn maaier er niet door heen. Geen enkel probleem. Buurman Petit sprong meteen op zijn tractor met daarachter zijn maaier. Zeer behendig werd mijn terrein geschoren. Wat een fantastische hulp!! Een fles rode en witte wijn gegeven als gebaar voor de hulp. De avond romantisch doorgebracht bij kaars- en zaklantaarn licht.Ijsjes De kleine Magnum ijsjes uit de ontdooiende vriezer maar verplicht verorberd. Elk nadeel heeft zijn voordeel.
Vanochtend EDF vroeg gebeld. Wat een belevenis. Na drie verschillende telefoonnummers en de 88 keuzemenu's had ik de juiste persoon aan de lijn. En toen viel de mobiele telefoon verbinding weg. Opnieuw een poging en na intense discussie met een snibbige EDF dame  over de 'disconjecteur' (de hoofdschakelaar, circuit switch, lek schakelaar) probeerde ze me af te schepen met ‘Belt U maar een elektricien’. Mooi niet dus en na aandringen komt er toch nog een EDF monteur vandaag. Want twee avonden romantisch kaarslicht en ijs uit de ontdooide vriezer is ff teveel.

Geen opmerkingen: