Pagina's

vrijdag 13 juni 2014

Laatste (dorps)nieuwtjes

Om jullie op de hoogte te houden van de laatst ontwikkelingen in het nabuur dorp St. Severin. Het in mijn ogen goed lopende café-restaurant Le petit étoile is gesloten. Maar na een behoorlijke verbouwing van het pand zit er nu weer een papier op het raam dat er spoedig een nieuw restaurant wordt geopend. Dus afwachten. De bakker vertelde me vanochtend dat de komende twee weken de zaak gesloten is. Hij gaat trouwen met de bakkersvrouw en daarna op huwelijksreis. Hij heeft me niet verteld waarheen. In de hoofdstraat is een nieuw winkeltje geopende ‘Recycling’. Naam zegt al wat je van deze winkel kunt verwachten. Ze hadden een paar leuke (nieuwe) groene metalen stoeltjes buiten Tia bossystaan als eyecatcher. Komende week ben ik in Nederland en ga dan ook Tia de hond ophalen in Oslo. Ze blijft dan bij me tot begin September. Ze is er helemaal klaar voor blijkt wel uit de foto die Gunn Berit me recent zond. Hier in Pillac zijn inmiddels de temperaturen zeer zomers. In schaduw onder veranda 28C. Zwembadwater 24C.  En binnen in huis 23C. De goeie buiten temperaturen leiden ertoe dat het mais behoorlijk aan het groeien is geslagen en dat de planten op de veranda het goed doen. De zomer heeft nu echt haar intrede gedaan. En een pad zocht wat verkoeling in de waterbak naar het zwembad.pad

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ook hier lekker weer! Nederland is zonnig en oranje, maar ook een beetje bang voor vanavond.
Wordt vervolgd.
Geniet van la douce France.

Groet, Marjolijn

Anoniem zei

J.B.momenteel wat grauw,het weer.Stemming prima,tegen de verwachting in:een droomstart van óns elftal""Blij,weer het dorpsnieuws te horen.Het goede en groetjes,,,Neel,

Anoniem zei

Klopt, het weer is grauw maar de stemming in NL is prima (want 5-1 wie had dat kunnen geloven!).

Nu op naar het centrum, bloemen kopen voor zwager en zus want die hebben ook nog andere zaken te vieren vandaag en we zijn erbij!
Groet, Marjolijn