Pagina's

zondag 1 juni 2014

Rondom het zwembad

Vandaag een rustige zonnige zondag rondom het zwembad. Naast de Gele bak plantjes in de tuin staan er ook een aantal bloeiende planten in potten op de afscheiding van de veranda en zwembad.. Op verzoek van Joosje probeer ik de planten zo goed mogelijk bij te houden door het verwijderen van uitgebloeide bloemen en uiteraard watergeven. Slakken worden weggepest door schaaras rondom de petunia's. Schijnt te helpen. Ik heb nu ook mijn eigen kruiden bakje.  Om de kruiden fijn te knippen heb ik een speciale schaar gekocht. Ik wist niet van het bestaan van een dergelijk werktuig. Inmiddels staat het beeldje Pierre van Jan Jaap weer buiten op zijn sokkel bij het zwembad. Pierre kan weer gaan mijmeren over het dal. Ook de badjuffrouw staat weer bij de ingang van het zwembad. Beide beelden beter verankerd dan vorig jaar. De badjuffrouw houdt niet alleen Badjuf de wacht bij het zwembad maar ook over de chemicaliën die nodig zijn om het zwembad in optimale conditie te houden. De temperatuur van het zwemwater is inmiddels gestegen tot 20C.
Gisterenavond mijn bijna wekelijkse bezoek aan restaurant Le Pitaud in Palluaud. Het was er weer gezellig drukdepot en het eten smaakte weer prima. Tegenover het restaurant is het gemeentehuis. Ik zag dat in de toegangshal van de Marie ook een verkooppunt is voor cognac en  pineau likeuren. Echt Frans. Je kunt niet voorstellen dat in Nederland de sterke drank verkoop via het depot gaat bij het gemeentehuis. Ook op een groot apart bord staat nog eens vermeld dat je in het gemeentehuis moet zijn voor de cognac en Pineau. Alleen tussen 9.00-12.00. Maar gelukkig 's middags kan je voor je aankoop terecht op het postkantoor. Rare jongens en meiden die Fransen maar wel leuk.

1 opmerking:

Anoniem zei

J,B.het zwemwater is al mooi op temperatuur,goed te weten.De badjuf heeft nog geen naam?Is Beppie soms iets?Plezierig te weten,dat het aangenaam zomer-weer is,trouwens hier ook.Na de Hemelvaarts-dag nu op naar het Feest van de Geest,Joop,groet van Neel.