Pagina's

zaterdag 12 juli 2014

Lusignac

In Lusignac ongeveer 15 km hier vandaan met nog geen 200 inwoners staat een mooi kasteeltje. Vandaag Lusignacwas  daar aan het eind van de middag een optreden van Viva Voce, een koor dat  al heel wat jaren bestaat. Zij vertolkten La Barca di Venetia per Padova. Gecomponeerd in 1606 door Adriano Banchieri. Het Italiaanse werk bestond uit 20 onderdelen. In het programma boekje stond de Italiaans gezongen tekst. Om het te vergemakkelijken was er een Franse vertaling :). Het koor werd begeleid door klavecimbel en cello. In ruim een uur werden de onderdelen afgewerkt in de mooie opslagschuur van het kasteel met 150 toeschouwers. Het klonk allemaal vrolijk. Na de voorstelling kon men buiten het kasteel van lokale producten genieten. We hebben een heerlijke ijsje van de boer genomen. Ik had een boule fraise en een boule rhum raisin. Puur mmmmmm. Les Cotes bordjeDaarna weer terug naar Les Cotes. Onderweg gestopt voor foto's maken en toevalligerwijs kwam ik net buiten Palluaud ook nog een mooi bordje met Les Cotes erop tegen. Deze ochtend begon vroeg met een bezoek aan het postkantoor in St Severin. Zoals vaak een feestje. Dit keer stond de burgemeester van St. Severin voor mij. De vrouwelijk postbeambte, een vakantie vervangster van de vaste beambte,  maakte duidelijk dat hij zich moest legitimeren voor afhandelen van een aantal poststukken. De verschillende omstanders maakte haar in koor duidelijk dat het de burgemeester was tegen wie ze sprak. Maar nee hoor regels zijn regels. Dus droop de burgemeester af om zijn rijbewijs op te halen. He was not amused had ik de indruk. Ik kon gelukkig zonder horten of stoten mijn Nespresso capsules ophalen. Geniet hieronder nog ff van de vrolijke liederen gezongen door Viva Voce.

1 opmerking:

Anoniem zei

Jij cultureel bezig, ik toch nog een staartje voetbal gekeken (3-0 tegen Brazilie). Goed gedaan door Van Gaal en zijn team!
Vrolijke groet, Marjolijn