Pagina's

zaterdag 30 augustus 2014

Gezellig

Ik had wat laat gereserveerd voor het diner in Le Pitaud gisterenavond. Aanvankelijk zat men vol maar de eigenaresse Laure wist me nog een plaatsje toe te wijzen. Voordeel van een vaste klant zijn :)! Ook trad er Redwood een duo-band op. Ik had ze al eens eerder daar beluisterd. En ik werd bevestigd in mijn eerdere mening. Niet top maar wel gezellig. Twee Engelse heren. Een ervan drukt op een knop van zijn  keyboard en daar komt het bandgeluid van welke song dan ook. Bijvoorbeeld de Beatles “When I am 64” (overigens ben ik al iets ouder) of ‘’You really got me’’ (Kinks) of ‘’Its all over now’’ (Stones) etc etc. De keyboard speler  beweegt dan zijn vingers over het toetsenbord waarbij ik absoluut niet duidelijk krijg welk instrument hij nu zelf speelt. Daarnaast zingt hij erbij maar dat zou beter moeten kunnen zeg ik als leek. Het in grote getale aanwezige voornamelijk Engelse publiek van mijn leeftijd of ouder (althans zo zagen ze eruit) is er gelukkig mee en blèrt enthousiast mee. Gitarist Re WoodDe gitarist van Redwood kan er een ieder geval wel wat van. Kortom ik ben niet kapot van Red Wood. Maar ik moet nageven ze weten er wel de  stemming in te brengen. Er werd volop gedanst. Ik maakte ook nog een dansje met Laure op haar uitnodiging. Ook trad de chef de cuisine Cedric weer op in de pauze. Aanvankelijk met hetzelfde nummer dat ik twee weken geleden opnam. Cedric heeft een bijzondere wat ik noem gebroken stem die goed overkomt. Zijn dochtertje keek vol bewondering naar haar vader. Ik zou ook trots zijn op een vader die zo kon zingen. Van het geboden diner viel het hoofdgerecht wat tegen. De snoekfilet was niet Wijnglas echt warm en droog. Te lang gebakken of diepvries. Zelden dat ik teleurgesteld ben in wat ze aan gerechten bieden. Maar voor- en nagerecht waren prima. En uiteraard de St. Emilion grand cru ging ook weer smaakvol op. Dus al met al een gezellige avond. Geniet nog even van video van het optreden van Cedric de Rossi in familiekring.

1 opmerking:

Jurgen zei

heerlijk, weer heel even terug in le pitaud