Pagina's

vrijdag 31 oktober 2014

De laatste dag

Het is vandaag alweer de laatste dag in Oktober. Een schitterende maand als ik zo terugkijk. Het is ook tevens naar ik verwacht de laatste zonnig dag. Vanaf morgen meer bewolking en de temperatuur gaat duidelijk een aantal graden naar beneden volgende week. De dagen in Pillac worden al   behoorlijk routineachtig maar niet onplezierig. ‘s Morgens op dooie gemakkie opstaan. Na heerlijk douchen in mijn mooie walk-in douche ga ik op naar St. Severin voor een bezoek aan bakker, Spar en af en toe Bar du Tabac. Niet om gifstokies te kopen maar om de krant Charente Libre te bemachtigen. Zo blijf ik goed op de hoogte van wat er op lokaal niveau afspeelt in mijn leefomgeving. Bij de bakker van ‘’Laurine en Johan’’ koop ik meestal een baguette cereal en doe mijn best om de lekkere taartjes te laten staan. Het resultaat van mijn best doen kennen jullie. bakkerDe Spar is ook een genot om te bezoeken. Het personeel is erg vriendelijk. Het assortiment is best uitgebreid voor een dorpswinkel. Bij binnenkomst een vrolijk goedemorgen en bij weggaan krijg je ook weer de beste wensen. De kassières zijn een aardig stel giechel vrouwen die met veel vaste klanten de nodige grappen maken. Inmiddels is ook de verkiezing voor de naam het café associatief in Comberance – Epeluche in gang gezet. In totaal ruim 20 suggesties waarvan men nu de eerste, tweede en derde keuze kon maken per email. Mijn eerste keuze viel op Café Pluche. Om de inwoners uit Comberanche niet te kort te willen doen in vergelijking met die van Epeluche stelde Joosje voor Café Pluche & Co. Zeker een leuke verbetering. Nu wachten tot 6 November waar we gaan vergaderen over de definitieve naam. Dus ook November heeft weer wat spannends in het vooruitzicht. Dus op naar morgen de eerste dag van November.

Geen opmerkingen: