Pagina's

zondag 12 oktober 2014

Familie diner

Vandaag het laatste familiebezoek afgelegd in mijn Nederlandse weekje. Vanochtend al vroeg richting Benschop om bij restaurant Zeevliet met mijn camera in de aanslag te staan voor de aankomst van mijn broer Henk en zijn vrouw Bets met een grote witte limousine. Onwillekeurig gaat dan het SONY DSCbeeld door je heen van het EO TV programma Familiediner. Niet dat er in ons geval een langlopende vete moest worden bijgelegd. Maar er waren drie feestelijke redenen voor een partijtje.  Henk en Bets waren jarig (geweest). Bovendien zullen ze in december 50 jaar getrouwd zijn. Die prestatie doe ik ze niet na :). Dus reden voor een uitgebreide brunch met familie, vrienden en kennissen. Het was allemaal geslaagd. Ook was Joke aanwezig, de vrouw van mij tweDe drie vrouwene jaar geleden overleden broer Wout. Zij liet me nog verrassen door een foto van een schilderij dat zij gemaakt had naar aanleiding van het schilderij met de drie mannen dat ik destijds van Jan Jaap had gekocht. Joke was er door geïnspireerd en had drie vrouwen geschilderd. Heel verdienstelijk hetgeen moge blijken uit de foto. Over inspiratie gesproken. Ik zag van de week in het Museum Boijmans het beeldje ‘Danseuse quatorze ans’’ van Edgar Degas staan. De geschiedenis van het beeld is al heel bijzonder. Het exemplaar in het museum is inmiddels van een nieuwe strik voorzien. De oorspronkelijk strik ligt geconserveerd in het archief. Het beeldje nodigde me uit om een betovering uit te voeren. En zo gedaan. Voor het resultaat moeten jullie maar naar de video kijken. Wel in HD kwaliteit kijken anders gaat het effect wat te niet.

Geen opmerkingen: