Pagina's

woensdag 15 oktober 2014

Kontakten

Na een rit van bijna 12 uur van Stolwijk naar Pillac stond ik gisteren avond om half negen op de stoep van de Tapazzeria in Aubeterre sur Dronne. Ik Beef_Bourguignonbofte want men had als nieuw gerecht boeuf bourguinone met rode kool op  menu staan. Evert, de uitbater schonk een Perchamant wijntje in en zo kon ik vermoeid van een heerlijke maaltijd genieten. Het was er uiteraard rustig. We hebben wat bij gekletst over afgelopen seizoen en ook nog het optreden van Marlie’s Angels destijds. Evert en zijn vrouw keken er nog steeds met genoegen op terug. Ik kreeg ook nog een uitnodiging om deel te nemen aan de eerste bijeenkomst van Cooperation Aubeterre. In Aubeterre wonen 26 verschillende nationaliteiten. Deze club is erop gericht om een betere integratie van Franse lokale bevolking met de buitenlanders te realiseren. Nou wijn en wat eten is een geschikt middel daartoe denk ik dan maar. Het lijkt er wel op of ineens al dit soort nieuwe kontakten op me afkomen. Ook Martina en Michael, een Duits stel die in St Severin wonen, hadden me geattendeerd op iets dergelijks in St Severin. Ik krijg het er nog druk mee met al die kontakten. Het is weer heerlijk om hier in Pillac te zijn en uiteraard nog na te genieten van de heerlijke weken hiervoor. Vanochtend mijn Fiat Doblo uitgeruimd en boodschappen gedaan. Nu kan ik aan de  slag met mijn multi-media project van video mapping op kubussen. De 26 witte kartonnen dozen van 45x45x45 cm vormen de basis voor mijn video sculptuur. DoosIk ga de opbouw en uit testen in mijn studio doen. Een laatste recent contact was de kennismaking vanmiddag met een Nederlandse klusjesman uit Saint Antoine Cumond vlakbij Aubeterre. Hij werkte tot nu toe naar tevredenheid voor Evert van de Tapazzeria. O ja en niet vergeten mijn private ‘’wijnboer’’ heeft zijn gezicht weer eens laten zien. En als goed verkoper had hij een speciale aanbieding van zijn rode wijn van 2012. Twaalf flessen voor de prijs van tien flessen. Nou dat kan ik niet laten lopen :).

1 opmerking:

Anoniem zei

J.B.heerlijk weer in onze contreien,prachtige wolken.Is de mais al van het veld?Toch leuk,al die kontact-activiteiten,er is kennelijk behoefte aan.[samenklonteren in een snel veranderende wereld]Ben benieuwd naar je dozen-project!Vanmiddag bezig geweest met bloembollen in de grond te stoppen {werken aan de toekomst]Ieder z'n meug.Nog helemaal blij met de goed-werkende P.C.Goed weekend,groet,Neel.