Pagina's

donderdag 6 november 2014

Metamorfose

Vanuit de woonkamer zag ik vanochtend op het mistige maïsveld achter Les Cotes enige activiteit. Het duurde niet lang voordat ik aan de zijkant van het huis een enorm lawaai hoorde. Daar verscheen als een groot monster de New Holland oogstmachine voor de mais. De maisoogst is begonnen rondom Les Cotes. De enorme machine lijkt sterk op een haar tondeuse en scheert alle mais van het veld. De mais wordt met huid en haar tot fijn materiaal vermalen. Daarna in aparte containers afgevoerd. Het knippen en scheren van het maïsveld zal wel enige tijd in beslag nemen. Het is indrukwekkende metamorfose van het aangrenzende landschap. HollandOok liggen de schapenhekjes klaar om rondom het voorterrein van Les Cotes te plaatsen. Andre de klusjesman heeft ze gisteren afgeleverd en hij gaat morgen aan de slag met het plaatsen. Voorwaar ook een aardige klus van bijna 50 meter hekwerk. En zo zal aan het eind van de week het aanzicht van Les Cotes een metamorfose hebben ondergaan. Ik denk dat ik met de kapper in Riberac maar een afspraak voor knippen en scheren ga maken. Dan loop ik weer in de pas met de aanstaande metamorfoses van domaine Les Cotes.Hekjes

Geen opmerkingen: