Pagina's

donderdag 4 december 2014

Schoon het oude jaar uit

Vandaag wat voorbereidingen voor mijn terugreis morgen naar Nederland getroffen. Maar een lijstje aangelegd zodat ik niets vergeet omdat ik immers tot begin 2015 in Nederland blijf. Deze week werd ik nog aangesproken door de vertegenwoordiger van het eenmans bedrijf Baptiste toen ik op het punt stond om boodschappen te gaan doen. De persoon maakte zich bezorgd om de ‘’champignons’’ op een gedeelte van mijn muur. Ook het weer weer wat smoezelig zwartig geworden veranda diende volgens hem een behandeling. Een ‘’test gratuite’’ van zijn wonder schoonmaakmiddel en coating kon ik terplekke krijgen. Een behandeld terras zou mij voor vijf jaar van het probleem afhelpen. Deze vijf jaar was een persoonlijke garantie. De manier waarop hij zijn product verkocht deed me denken aan Jacobse en van Es bij het winterhard maken van de tuin bij een oude dame. Van Kooten roep dan eenmaal in de tuin dat de tuin lijdt onder scheurgras en dat ze geen dag later hadden moeten komen. O o scheurgras waarop de Bie hem ten volle ondersteund. Klik hier om deze fantastische aflevering nog eens te bekijken.  Na telefonisch overleg met mijn klusjesman Andre, die het eenmansbedrijf wel kende, heb ik toch besloten om in te gaan op het aanbod temeer daar de klus ook nog eens 30% goedkoper kon. Nou het resultaat mag er zijn en nou maar hopen dat dit ook vijf jaar zo blijft. Veranada schoon Over schoon gesproken de vuilophaaldienst plakte deze week een sticker op de deksel van de ton waarin de plastic vuilniszakken zaten. In 2016 gaat de dienst over op vuilniscontainers op wieltjes en deksel zoals die al jaren in Nederland gebruikt worden. Dus ik krijg een jaar om daar op over te stappen. Eerder zal naar mijn idee ook geen zin hebben omdat de vuilniswagens die men gebruikt nog niet geschikt zijn voor dit systeem. Ik neem aan dat die wagens in 2016 er wel zijn. O o o wat gaan we het oude jaar hier schoon uit.Vuilnisbak

Geen opmerkingen: