Pagina's

dinsdag 3 februari 2015

Ik heb m’n wagen ….

…. volgeladen. Vol met oude wijven. Dat zijn de beginregels van een ons allen bekend Volgeladenkinderliedje. Ik moest onwillekeurig aan die regels denken toen ik mijn wagen gepakt had voor de terugreis naar Pillac. Geen oude wijven erin maar wel de bagage waarmee ik gekomen was en de spulletjes die ik de afgelopen twee maanden van mijn verblijf in het Beijersche heb aangeschaft. Het past allemaal precies. Morgenochtend nog even mijn reiskoffertje erbij en de koelbox en de 1-2 daagse reis kan beginnen. Ben reuze benieuwd hoe het in Pillac is. De weersvoorspelling geeft aan dat het weer in 2de helft volgende week veel beter gaat worden. We zullen zien. Ik zie ook vertrekkende bewegingen bij mijn buur bloggers Marthy en Emie. Ook zij gaan weer terug naar hun buitenlandse stek. Kennelijk krijgen we alle drie als semigranten weer de kriebels om in het buitenland te zijn. Uiteraard geeft het ook een weemoedig gevoel om de kinderen, kleinkinderen, goeie vrienden en Joosje weer een tijdje niet direct te zien. Er is in de afgelopen twee maanden veel gebeurd en het was fijn.

2 opmerkingen:

Marthy zei

Zo te lezen gaan wij de vertrekkende rij sluiten, Joop. Wij gaan over een dag of tien.

Emie zei

... en wij vliegen nog even voor een ruime maand naar NL om daarna met een wagen volgeladen...enfin, het is overal hetzelfde liedje!