Pagina's

zondag 8 februari 2015

Landaanwinning

De Nederlanders staan erom bekend om nieuw land te winnen. Ook ik heb Gronder grond bij in Frankrijk. Eigenlijk had ik die grond altijd al. Maar het was niet  zo goed zichtbaar. Maar nu kon ik het makkelijk betreden. Het was me al opgevallen toen ik aankwam op Les Cotes. Alle randen van mijn domein waren zo prachtig kaalgeschoren. En ik kon me niet herinneren dat ik dat werk gedaan had voor mijn vertrek. Bij een nadere beschouwing bleek dat de eigenaar van het bouwland voor mais en/of zonnebloemen dat scheerwerk had gedaan of laten doen. Nu kan ik ook op de paar meter grond achter de hangar staan zonder me niet door het onkruid en brandnetels behoef heen te worstelen. Meteen maar de gelegenheid aanpakken om het oude bad, het oude doorgeroeste olievat en een grote homp steen op te laten ruimen. De afgelopen dagen is het buiten ondanks de zon behoorlijk koud en fris. De straffe wind draagt niet echt bij tot een een aangenaam toeven buiten. Binnen bij de open haard is het prima uit te houden. Inmiddels ben ik begonnen om mijn studio wat te herinrichten.  Gisterenochtend ontmoette ik bij de bakker Cedric, de chef-kok van Le Pitaud. Meteen maar een tafeltje geboekt voor een smakelijk maaltijd gisterenavond. De keuze was beperkt omdat er ook een grote groep dineerde. Maar het smaakte er niet minder om. Na foie gras, een mooi stukje varkensvlees met pruimensaus. Uiteraard ontbrak de St. Emilion Grand Cru niet. Dus ik ben weer echt terug :).Eten

1 opmerking:

Anoniem zei

Je bent nu nog meer grootgrondbezitter!
Mooi, opgeruimd staat netjes.
Veel plezier in la douce France
Salut, Marjoijn