Pagina's

vrijdag 6 februari 2015

Sneeuw

Gisteren om circa 12.30 aangekomen in Pillac. Alles lag er nog goed bij. Gauw de elektrische kacheltjes aangedaan en hout in de open haard aangestoken. Op die manier kon ik het in een aantal uren van 4C naar rond de 15C krijgen. En vanochtend bij het ontwaken lag er een klein beetje sneeuw. Niet echt veel om over naar huis te schrijven maar ik meld het toch maar even voor de statistieken. Besneeuwd PillacDeze dag ga ik maar gebruiken om nog wat verder mijn draai weer te krijgen in Les Cotes. Twee maanden ben ik vanaf 4 December 2014 weggeweest. Dus logisch dat je dan bij de post nog wat Nieuwjaars wensen zaten. Ook de Gazet Pillacoise, de dorpskrant van de gemeente, lag in de brievenbus. Met een terugblik op 2014. Vier geboorten in 2014, vijf personen getrouwd en tien personen overleden. Tel uit je winst! Verder gaat de gemeente een nieuwe schoolbus aanschaffen. De huidige bus is te oud en voldoet niet meer aan de eisen zoals ontbreken van veiligheidsgordels en een anti- alcohol slot :). De tulpen die ik van Joosje meekreeg hebben de reis goed doorstaan. Ze staan inmiddels weer fier op mijn tafel beneden. Een stukje Nederland in Frankrijk. 

Tulpen pillac

Geen opmerkingen: