Pagina's

zondag 1 maart 2015

Beentjes van de vloer

Gisteren was aan het eind van de middag de jaarvergadering van Café Pluche. Hierna zou een gezamenlijk maaltijd genoten kunnen worden met een muzikale afsluiting. Toen ik rond half zeven bij het gemeentehuis van Comberanche-Epeluche aankwam stonden er al volop auto’s links en rechts geparkeerd. Ik bleek me in de aanvangstijd van de vergadering  vergist te hebben. Maar niet getreurd de vergaderingen staan bekend om uit te lopen. En deze vergadering was daarop geen uitzondering. De ruim veertig aanwezigen debatteerden er weer lustig op los. Een nieuwkomer waagde helt zelfs zonder zich enigszins verdiept te hebben in de stukken om voortdurend met onbegrijpelijke voorstellen te komen voor veranderingen in de statuten. Na zijn derde opmerking ging men toch wat aan zijn geneuzel voorbij. En aan het eind kwam althans voor mij nog een aap uit de mouw. Een groot gedeelte van het bestuur stelde zich niet herkiesbaar. Na wat openlijk heen en weer gelobby kwamen er een nieuwe lichting bestuursleden voor in de plaats. Ik zou zeggen het bestuur is veranderd in een club van erg principiële leden naar een meer laten we wat gaan doen club. Dat spreekt me wel aan. VergaderenOverigens is alles in goeie harmonie gegaan. En daarna was het tijd om de contributie te gaan verlengen en konden we aan de lange gedekte tafels beginnen aan de maaltijd. Vooraf een smakelijk vermicelli soep met stokbrood. Daarna aardappelen met verse groente en daarbij een stukje suddervlees. Er was een mayonaise beschikbaar waaruit de knoflookwalmen al op een meter afstand naar je toe kwamen. Uiteraard volop biologische rode wijn. Als toetje een grote variatie aan eigen gebakte taarten. Inmiddels was de tegelvloer al behoorlijk vochtig geworden door de slechte ventilatie in de ruimte. Er moest dan ook even een dweiltje over de vloer alvorens een eerste koppel zich waagde om te gaan dansen op de accordeonmuziek die vakkundig met ondersteunende ritmebox door een deelnemer ten gehore werd gebracht. En meer waagden schuchter een beentje op de vloer. Ik had vooraf ook nog gesproken met de leden van de Last Hour Band die erna zouden optreden. Ze vonden het prima dat ik wat video opnamen zou maken voor internet. Ze wilden graag hun hele concert gefilmd hebben. Dat vond ik wel erg veel. Uiteindelijk heb ik vier nummers van hun gefilmd. Ik kom daar nog in een aparte blog op terug. Rond 00.45 stond ik weer bij Les Cotes voor de deur met wat suizende oren door de de muziek van de Last Hour Band maar al met al wel een leuke avond gehad. Hieronder een video impressie van de maaltijd met accordeon muziek.

Geen opmerkingen: