Pagina's

vrijdag 6 maart 2015

Flessen

Ik genoot gisteren in het begin van de avond van mijn autoritje naar Verteillac. Je rijdt dan door een paar mooie stukjes heuvel landschap. Nu is het landschap nog aan het ontwaken voor het voorjaar. Grote stukken grond  liggen er omgeploegd bij. Het ziet er allemaal nog wat vaal en grauwig uit. Maar je ziet dat het voorjaar zal gaan aanbreken. Ik heb onderweg even een stop gemaakt op een plek waar Joosje een paar jaar gelden grote velden met zonnebloemen heeft gefotografeerd. Nu lag alles er braak bij. landschapDaarna doorgereden naar een schattig dorp met de naam Bouteilles. Dat kan alleen in Frankrijk. Het dorp is niet meer dan een kruispunt met wat huizen links en rechts op de vier wegen die bij elkaar komen. Maar alle  huizen hebben een mooi karakter. FlessenMaar goed ik was op weg naar Verteillac voor de vergadering Com Com. De Commissie Communication van Café Pluche. De voorzitter, nu ook voorzitter van Café Pluche, had een ruimte geregeld in Centre Culturel. Was ff lastig vinden zonder exact adres maar uiteindelijk was ik op tijd. Het was een kenmerkende vergadering voor Café Pluche. Ofschoon de voorzitter een agenda had rond gestuurd ging hij vrolijk een agenda samenstellen aan het begin van de vergadering. Vervolgens verliep de discussie nogal wat ongeorganiseerd. Men sprak voortdurend door elkaar heen. En over de meeste simpele zaken zoals hoe een adressen bestand in Excel eruit moet zien,  deed men eeuwen in mijn ogen. Het werd nog lastiger te praten over moderne communicatie middelen als website, Facebook en Youtube. De vooroordelen en gebrek aan kennis maken het lastig om elkaar te overtuigen om deze middelen volop in te zetten. Voor mij is de Franse taal nog een extra handicap om visie daarop duidelijk te maken. Maar uiteindelijke lukte het om een stapje te zetten in de goeie richting. Vermoeid reed ik weer terug naar Pillac via Bouteilles dat inmiddels in diepe rust lag. Alleen nog mooi blauw licht scheen vanuit de top van de kerktoren het landschap in. Het landschap dat bewaakt werd door volle maan.

Geen opmerkingen: