Pagina's

woensdag 18 maart 2015

Via B naar B en door na B

Afgelopen maandag ben ik met de camper vertrokken met als einddoel het Beijersche in Stolwijk via een eerste stop in Blois en een tweede in Boulogne sur Mer. Om dat doel te bereiken heb ik rustig aangedaan. Ik heb geen tolwegen genomen. Een mijn eerste doel was dus om te overnachten Blois. Ik ben daar in het verleden al een paar keer geweest. Via camper contact had ik gelezen dat er in centrum een zeer geschikte camperparkeer plek is. En via de coördinaten van de camperplek in Rissotode TomTom werd ik exact voor de slagboom van het terrein gebracht. En voor 7 euro stond ik midden in het centrum. Na installatie het oude centrum in. Nog ff de lokale kerk bezocht. Somber en groot en via een aantal sluip door kruip door straatjes kwam ik op een groot plein terecht. Dat plein kon ik me nog herinneren van eerder. Daar bij een gezellig restaurant Le Clipper et Le duc de guise met wifi genoten van een machtig lekkere Oeuf Straatje BloisCocotte als  voorgerecht en daarna Risottto met St Jacques schelpen als hoofdgerecht. Allemachtig wat machtig. Daarna met volle bepakking weer de  nodige calorieën eraf gelopen naar het hogere gedeelte van de stad via allerlei schilderachtige straatjes die nauwelijks verlicht waren. Uiteindelijk bereikte ik mijn camper en bedje. Prima geslapen alhoewel er regelmatig er in de verte een trein langs reed. Deed me terug denken aan de overnachting met Marjolijn, Jan en Arienne in een hotel langs de spoorlijn ergens in Blois. Jan en Arienne denderden Keftadestijds het bed uit omdat de trein op slechts enkele meters van hum raam voorbijraasde. Mijn tweede etappe dag ging naar Boulogne sur Mer. Daar belandde ik op een camperplek in de duinen voor slechts 5.25 Euro. Kon nog net de zon in de zee zien zakken. Mijn maaltijd bestond uit een eigen  gemaakte burger. Gelukkig verstomde ‘s avonds het autoverkeer van de boulevard achter de camperplek. En de dag erop naar het landelijk Beijersche in Stolwijk. Vanavond achter een bord met Kefta (Marokkaanse gehaktballen). Mmmmmm.

1 opmerking:

Marthy zei

Groeten aan Stolwijk vanuit het verre Marokko.