Pagina's

vrijdag 3 april 2015

Schilderen

De titel suggereert misschien dat ik paaseieren ben gaan schilderen. Maar Verande raam zonder binnen framesdat is onjuist. We zijn vandaag begonnen met de voorbereidingen van het schilderwerk van de kozijnen. Eerst alle binnen frames die in de ruiten geplaatst zijn eruit gehaald. Door deze frames is elke ruit optisch veranderd in een aantal kleinere ruiten. Ik heb dat destijds  op advies van anderen laten Raam zonderdoen om het landelijk karakter te behouden. Maar nu deze frames eruit zijn ben ik van mening dat het veel mooier is en  ook meer bij mij past. In de woonkamer wordt het ruimtelijker en ook het uitzicht van binnen naar buiten is fraaier. Dat past meer bij mij en het ‘minimalistische’ karakter van mijn interieur. Door deze frames eruit te laten zit meteen de de helft van geplande schilderwerk erop :). De frames staan nu op zolder in de Binnen framesgrondverf en kunnen altijd nog weer geplaatst worden. Daarna hebben we de kozijnen  geschuurd en afgenomen met ammonia. Morgen fase twee: afplakken en grondverf aanbrengen. Gisteren weer deelgenomen aan een 3 uur durende vergadering van Café Pluche. Aanvankelijk had ik de hoop erop dat het nieuwe bestuur de vergaderingen wat sneller en vooral efficiënter zou laten verlopen. Helaas is mijn hoop al weer vervlogen. Meest ergerlijke vond ik dat we niet gesproken hebben over de ontwerp logo’s die door een oud collega op mijn verzoek gemaakt waren. Men vond het kennelijk belangrijker om oeverloos te kletsen of we wel of niet aan een avond van de gemeente zouden meewerken. Niets mis mee maar als het een niet geagendeerd onderwerp is dan is het wel jammer dat belangrijker zaken niet meer aan de orde komen. Verder is uiteindelijk besloten tot een website maar weer niet gesproken over een Facebook pagina of een Youtube kanaal. Ik ga me iets minder actief opstellen bij ontwikkeling website omdat een andere deelnemer van Café Pluche het graag wil doen. Wordt vervolgd.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Niet voor publicatie, maar bij deze een ongevraagd advies: als je de frames ooit nog wil gebruiken dan is het m.i. beter ze liggend te bewaren zodat ze recht blijven.
Groeten aan de paashaas in Frankrijk
Marjolijn

Joop zei

Dank voor goed advies. Groet Paashaas