Pagina's

zaterdag 9 mei 2015

Bevrijdingsdag Frankrijk

De laatste hand is gelegd aan de tuin naast de zwembadvlonder. Nu staat  ook het keramisch beeld buiten tussen de bloemen. Het beeld staat als een IMG_2399soort toezichthouder tevreden uit te kijken over de planten en bloemen. Het was nog even een klusje om het beeld goed in de grond vast beeld met schroefte zetten. In een van de benen van het beeld werd een schroef gedraaid die aan een lange metalen staaf was gelast. En die staaf werd gestoken in een metalen buis die in grond zat. Gisteren was het bevrijdingsdag in Frankrijk. Dan wordt de jaarlijkse rommelmarkt gehouden in Montignac le Coq, het dorp waarop ik uitkijk vanaf mijn veranda. Bijna IMG_2405traditiegetrouw ga ik een kijkje nemen op deze dorpsmarkt. Een gebruikelijk onderdeel van de markt is ook de expositie van oldtimers. Er staan dan altijd mooie karretjes bij. Zo ook dit keer een oude Peugeot waarvan de  bestuurder kennelijk uit voorzorg maar een driewieler op het dak had geplaatst in geval van pech onderweg. Er waren dit jaar duidelijk wat minder kraampjes. Kennelijk zijn steeds meer zolders leeggeruimd. Ik ben begonnen met het maken van korte eenvoudige doch kleurrijke animaties die ik nodig heb voor mijn VJ project zomer 2015. Ik heb inmiddels zoveel geleerd van het maken van 3D animaties met Cinema 4D en Adobe After Effects dat nu het echte werk kan beginnen. Het is geweldige ervaring als je de animaties ziet ontstaan. Dan verder testen met het VJ programma Resolume. De Franse bevrijdingsdag hebben we afgesloten met een smakelijk etentje in Le Pitaud waar die avond Dagan optrad. Een drietal muzikanten die Ierse muziek maakten. Sommige nummers klonken best aardig maar het echte Ierse karakter in de zang en muziek ontbrak wat mij betreft een beetje. Met onderstaande korte videoclip krijg je nog wat mee van het optreden. Helaas werd ons duidelijk dat Laure, de charmante en vriendelijke uitbaatster van Le Pitaud er mee ophoudt. Jammer want zij bepaalde mede het vrolijke gezicht van het restaurant dat nu verder door Cedric gerund zal worden als chef du cuisine.

Geen opmerkingen: