Pagina's

vrijdag 29 mei 2015

Examen

Toen ik vanochtend de lege wijnflessen in glasbak kieperde in St. Severin zag ik op het aanpalende grasveld een aantal medewerkers van de plantsoenendienst bij elkaar staan. Zij keken aandachtig hoe een collega op een grote tractor met aanhangende maaier slalomde tusssen de uitgezette verkeerskegels. Er liep ook nog een inspecteur aantekeningen te maken. Het leek wel of alle medewerkers van de plantsoendienst een examen moesten afleggen in hoe behendig ze zijn met dergelijke apparatuur. In het dorp zat al een paar dagen de luxaflex dicht van de 'tabac bar'. Het plakaat op
het raam maakte duidelijk dat de sluiting tijdelijk is voor een weekje vakantie. Gelukkig stond ook op het plakaat dat rokers hun gifstokkies in Aubeterre 10 km verderop nog kunnen kopen. Je moet er wat voor over hebben om de kans op longkanker te bevorderen. Ik heb mijn tocht voortgezet naar Riberac voor wat inkopen. Had ik achteraf beter niet kunnen doen. Het was de gebruikelijke vrijdagochtend markt drukte maar nu in combinatie met de kermis. Kortom het was vrijwel onmogelijk het stadje makkelijk te doorsnijden. Maar wie A zegt moet ook B zeggen. Gisterenavond had ik ook weer bijeenkomst van de Commissie Communicatie Le Cafe Pluche. Het was weer 'heerlijk' chaotisch. We kregen min of meer les in Wordpress gebruik voor de website. Het wordt me steeds meer duidelijk dat het nog wel even zal duren tot we een goede website hebben. Niet iedereen heeft Franse kaas gegeten van moderne communicatie middelen zoals website, Facebook of Youtube. Het was in mijn ogen dan ook vrij zinloos om de werking van Worpress uit te leggen. Maar men amuseerde zich kostelijk. 
Gelukkig kwamen we aan het eind van de bijeenkomst ook nog even toe aan de inhoud en design van de website. Ik heb maar eerlijk gezegd dat ik de site nu een beetje een rommeltje vind. Een van de Commisieleden beaamde dat ook volmondig. Dan ben ik gelukkig geen roeper in de woestijn. Na zo'n intensieve vergadering is het een zaligheid om rustig door het landschap met ondergaande zon te rijden naar oase van rust Les Cotes. Blues muziek videoclip in de Video van de Week (zie rechterkolom).

Geen opmerkingen: