Pagina's

zondag 21 juni 2015

Haagsche kringen

Gisteren begaf ik me in Haagsche kringen. Niet dat ik Rutte heb gesproken of dat ik op het Binnenhof heb lopen te demonstreren tegen weet ik wat. Joop en stonesNee, twee bezoeken aan musea en de opening van de expositie in de Haagsche Kunstkring stonden op het programma. Vrij impulsief besloten we om de foto tentoonstellingen van Anton Corbijn te bezoeken. Achteraf realiseerden we ons dat het een van de laatste dagen was van de tentoonstellingen. In het Haags fotomuseum was de overzichtexpositie van het fotowerk door Corbijn van popsterren. Indrukwekkend hoeveelheid foto’s van de grootste popartiesten. Dus een selfie maar gemaakt om eindelijk eens met de Rolling Stones op de foto te staan. Maar de expositie in Haags Gemeente museum getiteld Hollands Deep met zijn foto’s als kunst was nog indrukwekkender. Niet vanwege de omvang maar het was duidelijk kunst. Fraai om de ontwikkelingen in zijn werk te zien. Klasse expositie. Hieronder nog een korte videoimpressie.
   
Daarna zijn we getogen naar de Haagse Kunstkring. Door een niet nader te noemen kunstenaar waren we ‘’uitgenodigd’’ om de opening bij te wonen. Er waren veel bezoekers en kunstenaars aanwezig. Het getoonde werk was aardig om te bekijken maar schokkend  vernieuwend was het niet. Ook van deze happening een korte video. 
Na onze Haagse zaken gingen we terug naar de polder. Met een stop in de Nieuwe Polderkeuken in Stolwijk. Dit restaurant was door een aantal kenissen aanbevolen. En het ligt eigenlijk op steenworp afstand van het Beijersche. We troffen het. Nog net een tafeltje beschikbaar. In een mooi interieur deed een jong team zijn uiterste best om de mooie gerechten te presenteren. Bovenal waren de uitgekozen voorgerecht (Langoustines en meloen) en hoofdgerechten (polderkalf danwel coquilles) een streling voor oog en mond. Helaas de bediening liet nogal wat steekjes vallen. Men was kennelijk heel erg ingesteld op het bedienen van 3-7 gangen diners. Wij weken af door a la Carte te eten. Voor mijn uitgebreide mening zie Tripadvisor. Aan het eind van ons diner nog een gesprek met de Chefkok. Zeer attent gebaar en ik heb respect voor zo’n jonge ondernemer die een dergelijk restaurant aan het opbouwen is. Onthoud de gezelligheid en vergeet de vlekken.

Geen opmerkingen: