Pagina's

vrijdag 5 juni 2015

Pech

Vandaag liep ik vol verwachting naar de toetjesvitrine bij de superMarche SuperkeuzeLeClercq in Riberac. Ik was erop uit om Bio fromage blanc met vanillesmaak te kopen. Een heerlijk product met relatief weinig suiker en biologische geproduceerd what ever that may mean. Alles is tegenwoordig bio, zelfs mijn sokken. En jullie weten vast wel hoe de schappen er met melkproudcten uitzien in Frankrijk bij de super Marche. Supergroot met super veel keuze. Zoeken en zoeken. En dan ja:Niet beschikbaarMaar ja, je kunt niet alles hebben. Verder vond ik wel weer mijn favoriete Magnum after-dinner ijsjes. Dus daar heb ik wel een doos van ingeslagen. Ik kon ze gelukkig nog bevroren thuis brengen want het is erg warm dezer dagen. Tot 35C aan toe. Ik haalde dan ook weer opgelucht adem toen de vijf uur durende stroomstoring gisteren in Pillac regio voorbij was. Gisterenavond weer een plenaire vergadering van genootschap Le Cafe Pluche. Centraal stond de website in opbouw en keuze van het logo voor de club. Inmiddels ziijn door twee personen logo’s ontworpen en hadden we keuze uit zo’n 10 ontwerpen. Pech maar de vergadering besloot om nog twee personen een kans te geven om ontwerpen in te dienen ondanks eerder besluitvorming over sluitingstermijn. Ze zijn er sterk in om onderweg de spelregels aan te passen. Gevolg, alles gaat weer langer duren. Ik stoor me er maar niet meer aan. Gisteren op de terug van Montmoreau liep onverwachts vanuit een zijweg een paard de weg op. Kennelijk losgebroken of misschien weggelopen uit de gang bij buurvrouw Jansen. Het was een levensgevaarlijke situatie omdat op deze weg vaak (vracht)autos behoorlijk hard rijden. Politie gebeld via 112. Nou daar moet je het niet van hebben voordat je de juiste persoon de lijn hebt. Gelukkig dook het paard de oprijlijn op van een aantal huizen. Het paard liep in draf door de tuinen. Eindelijk vrij. Inmiddels had de eigenaar boer zich gemeld met een aantal andere paardenfluisteraars. Het paard ontsnapte weer en ging bij de buren in de tuin nog wat ronddarren. Uiteindelijk kon men het paard vangen. Avontuur over, pech voor het paard en ik had weer iets om op mijn blog te schrijven. Win win situatie.Paard op hol

1 opmerking:

Marthy zei

Zo maak je nog eens wat mee op het Franse platteland.