Pagina's

maandag 1 juni 2015

Zwart en wit

De vrijwilligers van Chateaux de la Mercerie vormen een enthousiaste groep die nu reeds allerlei activiteiten in het kasteel organiseren ondanks dat het kasteel nog verre van gerenoveerd is. Afgelopen zaterdagavond stond er een concert van twee zangkoren op het programma. Val"Echelle, gekleed
in stemmig zwart en afkomstig uit Garat gelegen in de buurt van het kasteel. En een koor uit de Loire (Don qui chante), gekleed in vrolijk blauw en wit. Ik kon een kort interview houden met de president van het koor uit Garat. Hij vertelde dat het een soort jaarlijks uitwisselingsprogramma tussen beide clubs is. Men opende het concert in gemengde zwart-wit bezetting. En daarna gaf wit hun repertoire ten gehore. Zwart ging er daarna tegen aan. Opvallend is dat beide zangkoren weinig mannelijke leden telt. Ik vond het optreden van zwart wat krachtiger en voller van klank. Maar bij beide groepen straalde het enthousiasme in zingen er van af. In de pauze kon men crepes met suiker kopen. De crepes werden terplekke op een vierpits gastoestel gebakken. Uiteraard moest je wel ff wachten omdat de belangstelling groot was voor deze lekkernij. De opbrengst
van de crepe verkoop gaat in de pot voor het vrijwilligers werk van het chateaux. En die kunnen best nog wel wat centen gebruiken. Aan eind van deze blog een samenvatting van het concert. Vandaag 1 Juni is het altijd een bijzondere dag. Het was de verjaardag van mijn broer Wout die 74 geworden zou zijn. Helaas het heeft niet zo mogen zijn. Hij was voor mij toen ik kind was altijd de grote broer. We verschilden op de dag af precies 7,5 jaar in leeftijd. Ik vond weer een oude zwart-wit foto van ons samen ruim 60 jaar geleden. Let ook op de pofbroek en de lange sokken met motief die mijn broer aan had. Waar de foto genomen is weet ik niet meer. Niet belangrijk. De herinnering wel.

Geen opmerkingen: