Pagina's

donderdag 27 augustus 2015

Dorpeling 2

Vanochtend lukte het me weer om in St. Severin mijn tweede dorpeling op de foto vast te leggen. Ik zag de man al staan bij het antiekwinkeltje in de hoofdstraat toen ik op weg was naar de bakker. Een antiekwinkeltje waar ik overigens nog nooit iemand in de winkel heb gezien. Laat staan iemand die iets kocht. Maar terug naar de dorpeling. De persoon ziet er zeer broos uit. Loopt zeer kalm. Het is haast meer een glijden van zijn voeten over de stoep. Altijd in een spijker broek en een kort jack aan. Over zijn schouder een tas hangend waarin zijn boodschappen gehaald bij de SPAR gaan. Dorpeling2 blogMaar alvorens hij de SPAR aandoet heeft hij onderweg al enkele gesprekken gevoerd met andere dorpelingen zoals ook op bovenstaande foto met de man in het azuurblauwe overhemd. De dorpeling praat alsof hij nog maar weinig tanden in zijn mond heeft of op pruimtabak sabbelt. Dat laatste zal niet het geval zijn omdat ik hem nooit heb kunnen betrappen op het uitspuigen van pruimtabak sappen. Ik denk dat zijn boodschappen doen Paard en wagen fbruim een uur zo niet twee in beslag neemt. Hij groet iedereen in SPAR uiterst vriendelijk en maakt ook daar met de cassieres en slager een praatje. Er was nog meer te zien in het dorp deze morgen. Een Engelse dame als instructrice op de bok met een paard ervoor. De leerling zat er netjes naast. Allebei met helm. Het was een leswagen zoals je wel kunt zien aan het bord om de nek van het paard. Ook de achterkant van het paardestel gefotografeerd. Achterop op kar stond het verzoek geschreven: Voorzichtig inhalen. Ja ja je maakt wat mee hier op de vroege ochtend in St. Severin.achterkant

Geen opmerkingen: