Pagina's

zondag 16 augustus 2015

Handjevol

Tijdens de regenachtige dagen van afgelopen week werd het L’Autre festival afgelast of verplaatst naar Salles des Fetes in Vanxains. Begrijpelijk omdat de open podia en tuin voor het publiek niet ideaal zijn bij regenval. Maar gisteren was het een dag zonder regen en zelfs af en toe wat zonneschijn. Dus het festival lokte weer voor een bezoek. Het geplande optreden van Christophe Lasnier met zijn eigen composities voor piano had ik al eerder meegemaakt. Maar toen niet op video vast kunnen leggen. Nu werd het concert in de salonkamer van zijn huis gegeven. Een handjevol betalende bezoekers waren aanwezig. Het werd zo een intiem concert. Uitgerust met mijn GoPro actie camera met groothoeklens en mijn normale video camera opnamen gemaakt. De Gopro verdomde het om uitgezet te kunnen worden. Dus in een ruk door 50 minuten video vastgelegd tot de batterij op was. Helaas had ik niet een ideale camera positie gekozen voor de GoPro. De composities gespeeld door XTOF (artiesten naam) zijn vooral bedoeld om bij te dromen en een eigen invulling aan te geven vertelde Christophe in zijn toelichting. Dit keer een korte video met het eerste nummer dat hij voor ons speelde geinspireerd op  de ontdekking van een vrouw dat ze ouder geworden is wanneer ze in de spiegel kijkt. Tja, dat overkomt ons allemaal. Maar daar is niks mis mee.
Jurgen liet me eigenlijk ook in de spiegel kijken toen hij deze week een paar fraaie portret foto’s van me maakte (zie hieronder). Ik geloof dat het weer eens tijd wordt om bij de kapper in de spiegel te gaan kijken. Inmiddels heb ik me al wel geschoren. En ik blijf okselfris.Joop30Joop29

Geen opmerkingen: