Pagina's

zondag 2 augustus 2015

Kaartjes en taartjes

Afgelopen vrijdagavond hebben we weer het L’Autre festival bezocht. Inmiddels is kaartjeshet aantal kaartjes dat we hebben gekocht aanzienlijk geworden. En ook zaterdag brachten we een bezoek. We zijn er bijna kind aan huis. Ook stellen de organisatoren het op prijs dat ik videos van de optredens maak en deze op Youtube zet. Ik kreeg enthousiaste reacties. Het optreden van het Matt Guez Trio met zigeuner jazz was een topper. Drie zeer goede muzikanten. Ontzettend virtuoos gitaarspel van twee heren. Ook de bassist speelde zijn partijtje mee. En swingend a la Django Reinhardt. Uiteraard speelde het trio veel numers van deze grote Jazz gitarist. Matt Guez de leider van de band woont recent in het Dordogne gebied. Hij speelt met wisselende bandleden heb ik begrepen. Maar zijn huidige sologitarist Gael Rouillac is een klasse apart. Onvoorstelbaar virtuoos op de snaren, een genot om naar te kijken en luisteren. Vandaar een wat langere video als gebruikelijk. In de 16 minuten durende video kunnen jullie de kwaliteit van het trio bekijken. Het duurde wel ruim 6 uur voordat ik deze video op Youtube opgeladen had. Ik heb een ‘snelle’ telefoonlijn voor het internet. Maar laat ik niet mopperen op deze lijn. Ik ben blij dat ik internet heb. En hieronder de video.
En vandaag ook maar weer eens een lekkeBoitere taartjes gekocht bij de bakker. Voor slecht twee taartjes doet men er al zo’n feestelijk verpakking om heen. Op de doos staat Boîte à Délices. Klinkt dat niet goed?! Straks bij de nespresso weet ik of ze lekker waren. Ook spannend omdat jullie niet kunnen zien wat er in zit. Misschien vertel ik het nog wel in een volgende blog want jullie hebben nog het optreden van X-tof te goed op het festival van vrijdagavond.

2 opmerkingen:

Emie zei

Heb, terwijl ik stond te strijken! naar deze heerlijke muziek kunnen luisteren, zonder haperende verbinding. Een wonder hier.

Joop zei

Zo zie je maar Emie wonderen zijn de wereld nog niet uit :)