Pagina's

zaterdag 8 augustus 2015

Twee camera’s

Afgelopen donderdag aan het eind van de dag Camerasweer richting Vanxains gereden. Er stonden drie optredens gepland die me interessant leken om te bekijken op L’Autre festival. Ik was redelijk vroeg zodat ik me rustig kon installeren. Dit keer ook mijn Gopro camera meegenomen. Leek me wel handig als een soort basis voor een totaal overzicht videoshot vanwege de extreme groothoeklens van de camera. De verschillende artiesten waren nog wat aan het inspelen. Maar om 19.00 was het dan zover dat het trio Les Tziguettes kon gaan optreden. Drie slanke jonge vrouwen snelden het toneel op onder de hazelaarsboom. Vanaf het eerste moment werden de talrijke toeschouwers gegrepen door hun wervelende en expressieve manier van optreden. Echte dynamische artiesten die zongen, dansten en komedie speelden. Een absolute topper. Het monteren van het video materiaal gisteren was ook een leuke opgave omdat ik bij een aantal nummers van twee camera’s dezelfde gebeurtenissen had Tia montagegefilmd maar vanuit een ander perspectief. Dan blijkt ook de kracht van een montagepakket als Adobe Premiere Pro. Tot op een beeldframe nauwkeurig kun je de overgangen maken. Dus ook nog napret van het monteren. En ik had ook goeie hulp van mijn video editting assistente Tia. Ze vindt het maar wat leuk om op mijn schoot te zitten en naar het scherm te kijken. Het eindresultaat van ruim 16 minuten video mag er zijn. Nadeel is dat ik weer zo 6 uur nodig had om de video op te laden naar Youtube. Hieronder staat het resultaat. Het ruwe materiaal van de twee andere optredens staat nog te wachten op montage. Genoeg  hobbywerk voor komende dagen.

2 opmerkingen:

Rob en Adrie zei

Hai Joop,

Wat een goede video reportage.Als je zigeuner muziek leuk vind moet je volgend jaar eind mei eens naar Saintes Maries de la Mer gaan met je camper.Daar kan je dan echt geweldige video reportages maken, hoogst waarschijnlijk veel beter als onze sfeer impressie.https://www.youtube.com/watch?v=jV4oUVNGb70

Campergroet Varekai!

Joop zei

Ik kan me jullie meerdere malen (dacht ik) bezoek aan die zigeuner dagen herinneren. Dank je voor tip en misschien ga ik wel eens.