Pagina's

donderdag 6 augustus 2015

Van niets iets maken

zaailingenHet hele bloementuin complex is door Joosje in de afgelopen weken dat ze hier was op vakkundige wijze onder handen genomen. Nu aan mij de taak om het bij te houden met tijdig water geven en wat schoffelen. Als laatste aktie voor haar vertrek naar Nederland heeft ze een smalle strook langs zijkant van mijn huis opgeknapt. En strook van slaapmuts zaailingen. Dus straks van niets (zaad) naar iets (bloeiende planten). Het geheel is afgezet met stenen afkomstig uit de grond en nog wat boomstammen die op het terrein lagen. Dus allemaal eigen kweek. Jullie hadden nog video van een concert tegoed van het L’ Autre festival. Dit keer in de kerk van Vanxains. Daar trad de groep Ni Kantas op bestaande uit vier jonge vrouwen elk met hun eigen uitstraling. Ze zongen zonder of met eenvoudige beleiding van accordeon, gitaar en/of trommel prachtige (zigeuner) liederen van het Baskenland tot Macedonie. Veel publiek aanwezig in de kerk. De kerk is in tegenstelling tot vele anderen in prima staat. Hieronder mijn video impressie.
Ik ben de afgelopen tijd ook druk geweest met het optimaliseren van de website van Cafe Pluche. Het raamwerk was via Wordpress (te) snel in elkaar gezet door een van de vrijwilligers. Naar mijn idee was het verre van leesbaar en aantrekkelijk. Veel kale tekst met veel inconsequente kopjes. C’est un bazar (het is een rommeltje) zoals de Fransen dat noemen geloof ik. Ik ben vervolgens als een van de site beheerders maar eens systematisch aan de gang gegaan. Opvrolijken met foto’s en daarnaast de nodige nieuwe videootjes over aktiviteiten van Cafe Pluche. Een van de aktiviteiten is het maken van nieuw interieur voor Cafe Pluche vanuit oude (afval) materialen. Drie personen hebben houten pallets en bamboe stokken als uitgangs materiaal gekozen voor het maken van een mobiele bar Krathoutdan wel tafel. Ook bedoeld om eventueel als informatie stand te gebruiken op bijeenkomsten. Het is leuk om te ervaren dat de aanvankelijk scepsis van mensen om op een Youtube video terecht te komen nu omslaat in verzoeken om een video te maken. Kan raar lopen. Dus kijk maar eens in de onderstaande video hoe men schuurt en zaagt om van niets iets te maken.

Geen opmerkingen: