Pagina's

zaterdag 10 oktober 2015

Alles is weer ….

… op zijn pootjes terecht gekomen. In de eerste plaats staat de huifkarvastgelopen huifkar (zie blog 6 oktober) op zijn definitieve plaats. Naar ik begreep heeft het toch nog een dag werk gekost, Dan kan nu het verdere opknappen beginnen. Maar het moment supreme van deze afgelopen week was het op zijn pootjes zetten van het omgevallen brugdek bij de Julianabrug. Ik had reeds eerder het hijsen van een van de kraanwagens kunnen vastleggen op video. Helaas kon ik niet aanwezig zijn om vanuit de tuin aan de Wilhelminalaan deze berging te filmen. Gelukkig was Jurgen, als professionele videoproducent daartoe wel in staat op mijn verzoek en was Marjolijn zo gastvrij om hem vanuit tuin, en slaapkamer boven te laten filmen. Jurgen maakte ook onderstaand idyllisch plaatje van brug onder de bomen in de tuin.Groeten uit Met een aantal camera’s heeft Jurgen dit spektakel vastgelegd. Met één gefixeerde camera werd een time-lapse video opgenomen waar bij om een aantal vaste seconden één beeld werd opgenomen. In totaal 6000 beelden van een negen uur durende bergingsoperatie. Daarna werden de beelden snel gemonteerd en voorzien van bijpassende muziek. De 1-minuut video heeft een bijna surrealistische uitstraling mede door de lichtval van de zon. Ook bij deze opname was het lastig om voor het tegenlicht van de zon te compenseren. Maar de video is een juweeltje. Daarna op Mijn Camper Youtube kanaal en uitgezet via verschillende multi-media kanalen. Leuk is het om te zien hoe snel het aantal toeschouwers groeit. Al ruim 600 in 24 uur. En bij de andere video’s over de berging is het bezoekersaantal in een week al over de 7000. In de loop van de volgende week krijg ik al het ruwe video materiaal van de andere camera’s. Dan kan ik nog een extra wat uitgebreider video maken met afwisselende beelden van deze unieke bergingsoperatie door Mammoet en Hebo Maritiem Services. Chapeau mannen! Ik heb helaas geen vrouwen gezien die betrokken waren bij de berging. En petje af voor Jurgen van Slateboard.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja, een spektakel in dubbel opzicht (in werkelijkheid, maar ook de video).
Een mooi herinnering.
Nu weer wachten op het plaatsen van het brugdek op zn werkelijke plen, ook weer spannend!
Salut, Marjolijn