Pagina's

vrijdag 23 oktober 2015

Dorpeling 4

In het kader van mijn serie ‘De dorpelingen’ ben ik toe aan nummer vier. dorpeling 4Helaas alleen een foto van de auto waar deze dame op leeftijd in rijdt. Een beige-achtige Renault 4. Ik kom haar regelmatig tegen op de weg naar het dorp St. Severin of op de parkeerplaats bij postkantoor of de Spar. Ze is al op behoorlijk op leeftijd schat ik in en loopt met een stok. Ze draagt steevast een camelachtige lange jas. De kleur van haar jas en Renault zijn een passende combinatie. Ik groet haar altijd vriendelijk met Bonjour madam. Ik vond het wat ongepast om haar te overvallen met het maken van een foto van haar en haar auto. Dus daarom alleen de auto. Het zal je handel maar zijn was de gedachte die bij me opkwam toen ik gisteren op de terugweg vanuit St. Severin langs de begraafplaats reed. Ik zag een jonge vrouw kerkhofop een onhandig hard stoeltje naast de ingang van het kerkhof zitten onder een parapluie want het regende. Om haar heen stonden ongeveer tien chrystant potplanten. Ze zat weggedoken en te turen op haar mobiele telefoon. Ook toen ik vanochtend langsreed zat ze er weer. Gelukkig was het nu droog. Ik mocht wel een foto maken van haar handel maar ze wilde er niet zelf op. Ze gaf me nog aanwijzingen hoe ik het beste de foto kon maken. Daarna vertrok ik weer en bleef zij achter met haar handel voor allerzielen. Het was overigens klimopgisteren een rustig klus dagje. Fase 1 van de vitrine kastjes ophangen is afgesloten. Ook kwamen twee mederwerkers van de EDF langs om de klimop langs de electriciteitsmast op mijn terrein te ontdoen van klimop. Nu is mijn terrein weer voor een aantal jaren geknipt en geschoren. Joosje heeft weer de nodige planten verplaatst om ze nog beter tot hun recht te laten komen rekening houdend met de zon. Eind van deze middag gaan we met de camper naar Siorac de Riberac op nog geen 30 km van Pillac. Daar gaan we een lokaal restaurant uittesten dat we recent ontdekt hebben tijdens een rondritje. Vooraf gaan we nog een wandeling maken om de omgeving wat beter leren kennen om mijn zomergasten 2016 daar mogelijk ook van te laten genieten. Na het diner en een wijntje brengen we de nacht door in de camper. Een warming-up voor aanstaande campertrip naar Catalonie in Spanje vanaf aanstaande zondag.

Geen opmerkingen: