Pagina's

donderdag 29 oktober 2015

Ole

Sinds zondag in camper onderweg naar Catalonie. Eerste overnachting Peyriac2op camperplek in Peyriac de Mer in de buurt van Carcassonne. Voor slechts 5 euro op een zeer rustige camperplek bij een rugby veld. Het dorpje oogde ook leuk. Helaas de volgende dag nodigde het weer niet uit om te gaan fietsen. Dus maar door naar Figueres in Spanje om een bezoek te brengen aan het Salvador Dali museum. Vooraf een tapaslunch in het tegenover gelegen restaurant. Keuze uit een Tapasgroot aantal tapas hapjes. We kozen voor groene pepertjes, inktvis, viskroketjes, garnalen en gebakken kleine visjes met huid en haar (alleen voor Joosje)Rood wijntje erbij. Prima vertoeven. Helaas hoorden we dat museum op maandag dicht was. Dit in tegenstelling tot de informatie die we op het internet gevonden hadden. Wel zagen we dat de schilder binnen in schilderhet museum bezig was. Ik vroeg me af of hij door de meester van het doek geinspireerd is. Morgen gaan we opnieuw een poging wagen om museum te bezoeken. De camping die we op het oog hadden was gelegen in het volgebouwde Roses aan de kust. Hoe afschuwelijk kan men het maken om het jaren lang zo vol te plempen met hotels en huizen in een zo mooi kustgebied. Dus rechtsomkeerd naar een camperplek in het rustig gelegen Cabanas op zo’n 5 km van Figueres. Heel eenvoudig. Groot grasveld. Toiletten en watervoorziening aanwezig. En een goed functionerend wifi. Dus we kunnen blog etc bijwerken dacht ik. Helaas Google blokkeerde de upload omdat men het verdacht vond dat ik vanuit Figueres inlogde. Het lukte me pas vandaag om dat op te heffen.

Geen opmerkingen: